رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

بهره‌وری باید در دستگاه‌ها نهادینه شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۸:۵۵:۳۹
کد خبر: ۸۵۱۱۶۰
بهره‌وری باید در دستگاه‌ها نهادینه شود
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اگر ما نتوانیم مفهوم بهره‌وری را در خود دستگاه‌ها نهادینه کنیم نمی‌توانیم امیدوار باشیم راهبری تحقق ارتقا بهره‌وری در بخش‌های تخت نظارت ما اتفاق بیفتد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ گردهمایی بزرگ متولیان بهره‌وری کشور با حضور فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، سیداحسان خاندوزی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از فعالین این حوزه برگزار شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این مراسم گفت: اگر ما نتوانیم مفهوم بهره‌وری را در خود دستگاه‌ها نهادینه کنیم نمی‌توانیم امیدوار باشیم راهبری تحقق ارتقا بهره‌وری در بخش‌های تخت نظارت ما اتفاق بیفتد.

جمشید انصاری افزود: در خصوص بهره‌وری چه به لحاظ مفهومی و چه به لحاظ عملکردی بحث‌های زیادی مطرح است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه بهره‌وری و آنچه که چالش و مشکلات است بپردازیم می توان به چندین نکته اشاره کرد و بعد از آن به یک نتیجه گیری رسید.

انصاری گفت: به نظر می رسد مهمترین مشکلی که در نظام اداری و اجرایی کشور داریم نگاه منابع محور بر مدیریت کشور است.  وقتی می خواهیم تحولی را در حوزه ارایه خدمات بهداشتی ایجاد کنیم همیشه با این رویکرد مواجه هستیم که این تحول این میزان منابع نیاز دارد و در صورت تامین این منابع می توان این کار را انجام داد و در غیر اینصورت نمی‌توان آن را به سرانجام رساند.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم تغییراتی را در نحوه اداره دانشگاه ها و آموزش و پرورش شاهد باشیم اولین چیزی که مطرح می شود منابع دولتی مورد نیاز برای ایجاد این تغییرات است اینکه ما با اصلاح فرآیندها و شیوه های مدیریت می توانیم بسیاری از این برنامه ها را مرتب کنیم. به تعبیری دیگر مدیریت اجرایی کشور تابع این مسأله است که هرچقدر پول بدهی آش میخوری یعنی کیفیت به میزان پولی که پرداخت می شود مربوط است.

وی در ادامه افزود: قبل از اینکه سازمان ملی بهره وری در دولت به این صورت شکل بگیرد بسیاری معتقد بودند که بهره وری امری است مربوط به بنگاه های خصوصی است و باید در بخش خصوصی شکل بگیرد.

این مقام مسئول گفت: زمانیکه در حوزه کشاورزی و خدمات در زیرساخت های انرژی و آب با مشکلات جدی به لحاظ بهینه سازی مصرف آب مواجه بودیم مشخص شد این موضوع نمی تواند  زیر نظر یک وزارتخانه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قرار گرفتن آن در دولت توجهاتی را می‌طلبد و شاید اگر عمیق‌تر به آن نگاه شود راحت‌تر می‌توان تصمیمات بهتری در این حوزه اتخاذ کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: امروز هیچ امکان زیرساختی در کشورمان بدون دخالت دولت شکل نمی‌گیرد. به‌رغم اینکه سال‌های طولانی است که در کاهش تصدی دولت برنامه داریم ولی امروز در شرایطی هستیم که در حوزه فرهنگی و اجتماعی تمام اقدامات با تصمیم‌گیری مستقیم دولت انجام می شود. وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان مداخلات دولتی افزایش پیدا کرده است گفت: امروز در بسیاری از موارد از جمله پتروشیمی و صنایع فلزی ما این دولت است که تصمیم‌گیری می کند.

انصاری تصریح کرد: متولیان بهره‌وری در دستگاه های اجرایی صرف نظر از هر مسولیتی که بر عهده دارند یک وظیفه دیگری دارند و آن هم ارتقا بهره‌وری در بخش نظارت و مدیریت خودشان در مجموعه مستقیم تحت مدیریت خودشان است.

وی گفت: اگر ما نتوانیم مفهوم بهره وری را در خود این دستگاه‌ها نهادینه کنیم نمی‌توانیم امیدوار باشیم که راهبری تحقق ارتقا بهره وری در بخش‌های تخت نظارت ما اتفاق بیفتد.

photo_2019-05-27_12-56-56

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز