هر آنچه لازم است درباره‌ پیش فروش بلیط قطار بدانید!

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۴:۲۷:۴۳
کد خبر: ۸۵۶۸۵۶
هر آنچه لازم است درباره‌ پیش فروش بلیط قطار بدانید!
اگر حتی فقط یک بار با قطار سفر کرده باشید متوجه شده اید که قطار وسیله‌ی حمل و نقلی کاملاً ایمن و بی خطر است. شرایط جوی بر سفر با قطار غالباً تأثیرگذار نیست. در عین حال امکان تماشای مناظر در طول مسیر برای مسافران وجود دارد. همگی این موارد قطار را تبدیل به یکی از بهترین و محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل در سراسر جهان کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ایران، با گذشت بیش از 90 سال از احداث راه آهن و ظهور شرکت‌های ریلی کارآمد، همواره قطار در لیست موارد انتخابی پرطرفدار بین گردشگران و مسافران مطرح بوده است. در طی سالیان اخیر و با ایجاد امکان خریدهای اینترنتی، پروسه‌ی خرید بلیط آسان‌تر و سریع‌تر شده است. در این بین شرکت‌های ریلی برای مسافران امکان پیش خرید بلیط‌های قطار را نیز فراهم کرده‌اند. در این مطلب از وبلاگ مستر بلیط قصد داریم تا شما را با هر آنچه لازم است درباره‌ی پیش فروش بلیط قطار بدانید آشنا سازیم.

قبل از اینکه به سراغ مطلب مورد نظر برویم لازم است تا کمی بیشتر در مورد شرکت‌های ریلی کشورمان صحبت کنیم. چرا که اغلب مسافران از تنوع و گوناگونی قطارها و شرکت‌های ریلی در کشور بی اطلاع هستند. در ایران دوازده شرکت ریلی فعال وجود دارند که به خلاصه ای از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

· شرکت حمل و نقل ریلی رجا

شرکت رجا که به عنوان قدیمی‌ترین شرکت ریلی در کشور شناخته می‌شود در سال 1376 تأسیس گردید. رجا یکی از معدود شرکت‌هایی است که دارای قطارهای 5 ستاره و لوکس می‌باشد. قطارهای این شرکت در زمره‌ی بهترین قطارهای موجود در کشور محسوب می‌شوند. شرکت رجا در زمینه‌ی قطارهای سریع السیر نیز بسیار فعال شناخته می‌شود.

· شرکت قطارهای فدک

شرکت فدک در سال 1394 و با 200 واگن آلمانی آغاز به کار کرد. اولین مسیر این شرکت، تهران – مشهد بود. "فدک" تنها نوع قطار در این شرکت است که در حقیقت قطاری 5 ستاره به شمار می‌رود.

· شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار

شرکت جوپار کار خود را از سال 1381 آغاز کرد. جوپار نیز یکی از شرکت‌های خصوصی است و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی حمل و نقل ریلی به شمار می‌رود.

· شرکت راه آهن شرقی بنیاد

شرکت راه آهن شرقی بنیاد و یا همان بن ریل، در سال 1373 و به عنوانی شرکتی خصوصی درحمل و نقل ریلی ایران شروع به کار کرد.

· شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز

شرکت رعد تبریز در سال 1382 و به عنوان شرکتی خصوصی در تبریز آغاز به کار کرد و تا کنون به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های خصوصی به شمار رفته است. قطار سهند معروف‌ترین قطار این شرکت است.

· شرکت مهتاب سیر جم

مهتاب سیر جم از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد و در زمانی کوتاه رشدی چشمگیر یافت. این شرکت مسیرهای مهمی را پوشش داده و به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های ریلی کشورمان به حساب می‌آید.

· شرکت قطارهای مسافری کوثر

شرکت ریل کوثر در سال 1384 فعالیت خود را شروع کرد. قطارهای غزال و کوثر که در زمره‌ی بهترین قطارهای کشور هستند به این شرکت تعلق دارند.

· شرکت قطاری نورالرضا

شرکت نورالرضا که به تازگی به جمع ناوگان ریلی کشور افزوده شده دارای یکی از بهترین قطارهای کشور به نام نور VIP است.

· شرکت ریل ترابر سبا

ریل ترابر سبا فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرد. قطار سریع السیر غدیر به عنوان اولین قطار کوپه ای سریع السیر کشور متعلق به این شرکت می‌باشد.

پیش فروش بلیط قطار

همه ساله و با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و یا زمان‌هایی که تردد گردشگران زیاد پیش بینی می‌شود، اغلب شرکت‌های ریلی اقدام به پیش فروش بلیط‌های خود می‌کنند.

خرید آنلاین بلیط قطار

در گذشته یعنی زمانی که هنوز امکان خریدهای اینترنتی به وجود نیامده بود، بسیاری از افراد در خریدن بلیط دچار مشکل می‌شدند، چرا که می‌بایست زمان زیادی را صرف کرده و به یکی از دفاتر فروش بلیط قطار بروند و یا بعضاً ممکن بود به دلیل پرشدن کوپه‌ها سفر مورد نظر خود را از دست بدهند. اما خوشبختانه خریدهای آنلاین این مشکلات را برطرف نموده است. به علاوه مسافران می‌توانند با مقایسه‌ی قیمت‌ها و امکانات ارائه شده از طرف شرکت‌های متفاوت به انتخابی مناسب دست بزنند.

نکته‌ی مهم همین‌جا مطرح می‌گردد؛ برای خرید آنلاین وب‌سایتی قابل اعتماد مورد نیاز است. مستر بلیط که سامانه ای خوشنام در زمینه‌ی فروش بلیط قطار به شمار می‌رود، علاوه بر ارائه‌ی قیمت‌های رقابتی، در صورت انصراف مسافر از سفر، امکان استرداد وجه به صورت آنلاین را فراهم می‌آورد. همینطور خرید گروهی که یکی از دغدغه‌های مسافران به شمار می‌رود با امکان خرید گروهی در این سامانه کاملاً برطرف می‌گردد.

باید بخاطر داشته باشید قیمت بلیط قطار به عواملی چون شرکت ریلی، نوع قطار، مسافت، زمان سفر،... وابسته است. در مستر بلیط می‌توانید فقط با یک بار جستجو ارزان‌ترین بلیط‌ها را بیابید.

مراحل خرید آنلاین بلیط قطار

اکثر سامانه‌های فروش آنلاین بلیط قطار از قوانین یکسانی پیروی می‌کنند. ابتدا سفر خود را از طریق وارد کردن مبدأ، مقصد و تاریخ جستجو کرده، سپس اطلاعات مسافران را تکمیل نموده، وجه بلیط را به صورت آنلاین پرداخت نموده و فایل بلیط خود را دانلود می‌نمایید. امکان دربست کردن کوپه‌های قطار نیز به صورت آنلاین وجود دارد.

در طی سالیان اخیر، با رشد صنعت حمل و نقل ریلی کشور و با ورود قطارهای لوکس، راحت و با کیفیت و در نظر گرفتن دلایل زیادی از جمله مقرون به صرفه بودن، راحتی، امکانات قابل توجه، امنیت،... سفر با قطار همواره به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار محسوب شده است.  

نظر شما