مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد؛

صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی شهر تهران با اجرای طرح های مدیریت مصرف برق

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۵:۳۳:۲۶
کد خبر: ۸۷۴۰۴۹
صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی شهر تهران با اجرای طرح های مدیریت مصرف برق
طرح "روشنا" با ابتکار وزارت نیرو وبا همکاری مشاور امور بانوان این وزارتخانه و همچنین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در تهران و همزمان در کل کشور اجرایی می شود .

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی برنا، پیش از ظهر امروز حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حاشیه همایش آموزش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان"روشنا" در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب بالا گفت:استفاده از ظرفیت ها و توان آموزشی بانوان در خانواده ها می تواند تاثیر بسیار عمیقی در نحوه استفاده بهینه از برق در جامعه داشته باشد و طرح روشنا نیز در راستای دیگر طرح های وزارت نیرو در حوزه مدیریت مصرف عملیاتی می شود.

وی با اشاره به این که در شهر تهران حدود 40 درصد مصرف برق از ناحیه مشترکین خانگی صورت می گیرد گفت:بانوان عزیز کشور به عنوان مدیران خانواده، هم در راستای آموزش و نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف  و استفاده درست از انرژی الکتریکی در خانه و هم به عنوان مجریان اصلی نهاد خانواده می توانند در مدیریت مصرف به گونه ای بسیار مطلوب عمل کنند و ما به تجربه دریافته ایم که  همواره موفقیت هایی که در کاهش مصرف برق در تهران صورت گرفته از ناحیه مدیریت بانوان بوده  و این طرخ هم در راستای سیاست هایی است که وزیر نیرو مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: صنعت برق همیشه بطور مستقیم در کنار خانواده ها حضور داشته  وبا توجه به این که در مباحث اجتماعی بانوان ،حضوری جدی و تاثیر گذار دارند می توان از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این قشر از جامعه برای مدیریت بهینه مصرف برق نهایت استفاده را به عمل آورد.

مدیر عامل شرکت  توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین اضافه کرد:ما درسنوات گذشته  به صورت پراکنده در شهرتهران  از ظرفیت خانواده ها و مشترکین خانگی و سازمان های مردم نهاد استفاده کرده ایم اما این برای اولین بار است که طی یک همایش چنین مدیریتی را مد نظر قرار داده ایم تا همه اقشار جامعه  مورد این آموزش قرار بگیرند .

وی افزود:طرح "روشنا" یک طرح ملی است و شروعش از شهر تهران آغاز شده و برای اینکه این فرهنگ نهادینه بشود همچنان ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهر تهران ادامه داد: سال گذشته با پیشنهاد وزارت نیرو برای تغییر ساعات اداری موافقت شد اما امسال چون دستگاه‌های ملی به دلیل مراجعات مردم با مشکلاتی مواجه می‌شدند صلاحدید وزارت نیرو و وزارت کشور بر این شد که امسال تغییر ساعات اداری رخ ندهد.

صبوری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که مصرف برق  شهر تهران همواره نسبت به شهرهای دیگر بالا بوده و بر چه اساسی تلاش شده تا این طرح قبل از اجرای کامل در این شهر، به صورت سراسری اجرایی شود گفت: متوسط رشد پیک مصرف برق تهران در طی 7-8 سال گذشته 3.5 درصد بوده است که چنانچه همین رشد از سال گذشته ادامه می یافت اینک می بایست پیک شهر تهران به 4 هزار وهشتصد مگاوات می رسید که خوشبختانه با همکاری جدی مردم و اجرای طرح های مدیریت مصرف این اتفاق نیافتاد و تنها شاهد رشد یک درصدی مصرف در تهران بودیم.

وی اضافه کرد:بر اساس پیش بینی ها در بار شهر تهران که روی 5 هزارمگاوات درنظر گرفته شده بود بیشترین پیک 4660 مگاوات ثبت شده است  و بنابراین می توان گفت در مصرف برق شهر تهران 250 مگاوات صرفه جویی به عمل آمده است. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص این پرسش که در سال گذشته گفته شده بود برق برخی از دستگاه های دولتی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شده است گفت:بله این اتفاق افتاد وبرق 15 دستگاه ملی به رغم هشدارهای قبلی با هماهنگی استانداری تهران قطع شد.

صبوری به مصوبه دولت مبنی بر این که دستگاه های دولتی باید تا میزان 10 درصد از مصرف خود بکاهند نیز گفت:بر پایه این مصوبه ،دوایر دولتی باید دستگاه های سرمایشی خود را روی درجه 25 قرار دهند و همچنین از مولد های خودتامین برق استفاده کنند تا موضوع مدیریت مصرف برق در این نهادها به شکلی مطلوب اجرایی شود.

بنا به این گزارش همچنین شیوا معاون امور بانوان وزارت نیرو نیز اظهار داشت:در سال های گذشته در حوزه مدیریت مصرف آب از سوی بانوان طرح هایی به اجرا رسیده بود ولی مدیریت مصرف برق در خانواده توسط بانوان به این شکل گسترده و سراسری که در طرح "روشنا" مدنظر قرار گرفته است اتفاق بزرگی نیافتاده بود و بر همین اساس امیدواریم امسال با اجرای طرح آموزش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان" روشنا"  رویکرد وزارت نیرو در حوزه اصلاح الکوی مصرف برق در میان مشترکان خانگی به شکلی مطلوب و موفق محقق شود.

وی ادامه داد: آموزش این امر به بانوان در خانواده ها بسیار پرسود است چرا که یک زن به تنهایی می تواند یک خانواده را با موضوع مصرف بهینه برق آشنا کند و تاثیر فوق العاده ای بر مدیریت مصرف برق بگذارد.

شیوا درخاتمه گفت: این برنامه تنها به برگزاری یک همایش محدود نخواهد شد و قرار است به صورت مداوم از سوی معاونت بانوان وزارت نیرو دنبال شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز