هیوندا اکسنت بخریم یا کیا سراتو؟

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۷:۳۱
کد خبر: ۸۷۷۰۹۵
هیوندا اکسنت بخریم یا کیا سراتو؟
هیوندا اکسنت و کیا سراتو دو مورد از خودروهای خارجی با کیفیت بازار ایران هستند که هم از لحاظ طراحی بدنه و هم از لحاظ مشخصات فنی قابلیت رقابت با یکدیگر را دارند. اکسنت بعد از طی دو سال به عنوان خودروی وارداتی بالاخره توسط شرکت کرمان خودرو به عنوان یک خودروی مونتاژی به بازار ایران عرضه شد. این در حالی است که کیا سراتو هنوز هم یک خودروی وارداتی محسوب می‌شود و به طور مستقیم بر بازار خرید و فروش هیوندا اکسنت تأثیرگذار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بین قیمت هیوندا اکسنت و قیمت کیا سراتو تفاوت چشمگیری وجود دارد و حتی از لحاظ سال‌های تولید هم با همدیگر فرق دارد. بنابراین برای این مقایسه اکسنت مربوط به سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ و سراتو بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ را انتخاب کرده‌ایم.

مقایسه قیمت هیوندا اکسنت با قیمت کیا سراتو

تبدیل خودروهای وارداتی به خودروهای مونتاژ تأثیر چندانی بر قیمت آن‌ها در بازار ایران نداشته است و امروزه می‌بینیم که قیمت بسیار بالایی برای خودروهای خارجی گفته می‌شود. علی‌رغم این توضیحات وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت هیوندا اکسنت مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در حدود ۲۶۰ میلیون تومان است و برای مدل ۹۷ این خودروها هم قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان گفته می‌شود. در طرف مقابل برای مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ کیا سراتو مبلغی در حدود ۳۸۰ میلیون تومان گفته می‌شود.

ظاهری کدام خودرو برتر است

شاید در این مورد انتخاب بین خرید کیا سراتو و خرید هیوندا اکسنت بسیار سخت باشد زیرا هر دو خودرو از یک طراحی جذاب و هجومی بهره می‌برند که تا حدود زیادی به هم شباهت دارند. در مورد قیافه کیا سراتو می‌توان به یک کابین بزرگ و جادار اشاره کرد که نمای جلوی آن علیرغم ساده بودن با وجود چراغ‌های بزرگ و کشیده و همچنین چراغ‌های مه شکن عمقی طرحی تهاجمی دارد. در قسمت بغل خودرو شاهد استفاده از یک فرورفتگی موج دار هستیم که تأثیر چندانی بر ظاهر آن ندارد. اما در عوض طراحی منحصر به فرد چراغ‌ها در کیا سراتو باعث زیبایی بیشتر عقب خودرو شده است.

در هیوندا اکسنت شکل چراغ‌های جلو کمی برجسته‌تر است و طراحی قسمت ورودی هوا مناسب‌تر از کیا سراتو به نظر می‌رسد. طرح استفاده شده برای چراغ‌های مه شکن زیباتر و دلنشین است و بدنه آن عضلانی‌تر از سراتو به نظر می‌رسد. در مورد طراحی صندوق عقب احتمالاً رأی شما هم به نفع خودروی کیا خواهد بود که هم زیباتر است و هم طراحی جذاب‌تری برای آن انتخاب شده است. مسلماً تأثیر ویژگی‎های ظاهری بر خرید و فروش هیوندا اکسنت چشمگیر است.

تجربه رانندگی با دو خودرو

برای تجربه رانندگی ابتدا به سراغ کیا سراتو می‌رویم. فضای کابین خودرو نسبتاً راحت است و از متریال‎های خوبی در بخش داخلی آن استفاده شده است. فضای داخل خودرو برای راننده و سرنشین آن مناسب است، اما در قسمت صندلی عقب فضای کمی وجود دارد. امکانات کیا سراتو قابل قبول هستند که شما می‌توانید به آپشن هایی مانند کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوربین عقب و کروز کنترل اشاره کرد. استفاده از ترمز ضد قفل هم برای رانندگی بهتر و قابلیت تنظیم عملکرد فرمان به سه حالت متفاوت برای هندلینگ مناسب در این خودرو چشمگیر است.

حجم موتور کیا سراتو دو لیتر است و ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ در آن استفاده شده است. حداکثر قدرت تولیدی ۱۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۹ نیوتن متر چیزی است که تجربه رانندگی خوبی برای شما به وجود می‌آورد. زمان شتاب ۹ ثانیه و مصرف ترکیبی در حدود ۷.۴ از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

 در طرف مقابل گزینه خرید هیوندا اکسنت وجود دارد که ما با یک موتور با حجم ۱۵۹۱ سی سی مواجه هستیم و حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۲۸ اسب‌بخار است. نهایت گشتاور معادل با ۱۵۶ نیوتن متر کمک می‌کند که خودرو در مسیرهای مختلف دچار عدم کشش نشود ضمن اینکه در اکسنت از یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است و شتاب به دست آمده برای آن در حدود 11.5 ثانیه است. پایین بودن مصرف سوخت در حد ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو قابل توجه است. در جریان خرید و فروش هیوندا اکسنت توجه داشته باشید که در این خودرو از کیسه هوا برای راننده و سرنشین، فرمان کمکی برقی، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب و بالابر برقی برای شیشه‌ها استفاده شده است.

با توجه به توضیحات داده شده طبیعتاً شما قیمت بالاتری برای خرید کیا سراتو می‌پردازید اما در هر صورت شما صاحب یک خودرو با حجم موتور بیشتر و با قدرت بیشتر می‌شوید که برای مسیرهای مختلف و شرایط متفاوت به شما کمک می‌کند. از طرف دیگر اکسنت یک خودروی بهینه است که هزینه نگهداری پایینی دارد و از لحاظ اقتصادی گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

منبع : ویرلن

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز