چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۸:۳۳:۳۹
کد خبر: ۸۸۸۹۶۷
چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟
صفحه اول گوگل یکی از مهمترین محل هایی است که هر فرد صاحب کسب و کاری به آن فکر کرده و در صدد یافتن راه حلی برای قرار گرفتن در این جایگاه بر آمده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، لازم است بدانید که در هر صفحه گوگل تنها 10 لینک نمایش داده می شود که در اکثر مواقع 2 یا 3 مورد اول آن مختص به تبلیغات در گوگل و یا همان گوگل ادوردز خواهد بود. اما سوال اینجاست چه اصولی باعث می شود شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و یکی از بهترین جایگاه ها را در گوگل ازآن خود کنید.

راهکار برای قرارگیری در صفحه اول گوگل

اصول مهم قرارگیری در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در بالاترین نتایج گوگل و داشتن رتبه مناسب نیازمند رعایت برخی اصول ویژه است. در قدم نخست برای اینکه بتوانید در زمینه سئو موفق شوید، باید محتوایی مفید، باکیفیت و پاسخگو به نیازهای مخاطبان بنویسید. محتوا باید بر اساس تمام قوانین سئو نوشته شده و در سایت قرار گیرد.

در قدم دوم متخصص سئو وارد عمل شده و تمام پایه و اساس سئو را روی متن پیاده سازی می کند. اما رعایت چه فاکتورهایی در سئو داخلی، برای شناسایی و ایندکس سریع متن توسط خزنده های گوگل، لازم است؟!

جایگاه صفحه اول گوگل

1.عنوان محتوا اولین و مهمترین قسمت متن است که فقط در صورتی تاثیر مثبت بر سئو دارد که کلمه کلیدی اصلی در آن به کار رود. عنوان صفحه یا همان تگ عنوان باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد.

2.متا یا توضیحات نیز دومین قسمت سئو است که باید بین 70 تا 150 کاراکتر باشد. بخش متا، زیر لینک ها نمایش داده می شود. ناگفته نماند، برای تاثیر بیشتر سئو باید کلمه کلیدی اصلی را دوبار در متا یا توضیحات به کار ببرید.

3.تک هدینگ یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای قرارگیری در صفحه اول گوگل است. اگر این تگ ها، به ویژه تگ H1 در جایگاه مناسب استفاده شود؛ تاثیرمثبت مضاعفی را روی محتوا گذاشته و باعث ایندکس سریع محتوا در گوگل میشود.

4.چگالی کلمات کلیدی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اصلی ترین موضوع بحث را تشکیل می دهند. اگر به اندازه کافی و به شکل صحیح از کلمه کلیدی اصلی در متن محتوا استفاده کنید، گوگل به سرعت محتوا شما را شناخته و متوجه سئو اصولی شما می شود. اما به کار بردن کلمه کلیدی بیش از حد یا به قول معروف Keyword Stuffing ، تاثیری منفی بر رتبه سایت شما گذاشته و ممکن است جریمه شوید.

موارد دیگری نظیر تگ ALT عکس ها (متن جایگزین)، لینک دهی داخلی و لینک دهی خارجی جزء این موارد هستند اما قصد داریم در ادامه شما را با یکی دیگر از جذاب ترین راه های قرار گرفتن در صفحه نخست آشنا کنیم.

گوگل ادوردز یکی از جالب ترین راه هایی است که با استفاده از آن می توانید رتبه نخست گوگل را از آن خود کنید. اما برای راهیابی به آن، نیازمند شارژ اکانت گوگل ادوردز خواهید بود. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که می خواهند با تبلیغات در گوگل محصولات یا خدمات خود را بفروشند. قسمت هیجان انگیز موضوع این است که برای تبلیغات کلیکی گوگل می توانید با پرداخت هزینه یا شارژ اکانت گوگل ادوردز، جایگاه تبلیغات خود را در بالا یا پایین صفحه مشخص کنید.

چرا گوگل ادوردز؟

واضح است افرادی که به طور طبیعی به دنبال جواب سوال های خود می گردند، هرگز به تبلیغات گوگل اهمیت نداده و در جستجوی مقاله هستند. در واقع آنها برای خواندن محتوا و پیدا کردن جواب سوالات خود به سرویس یا خدمات احتیاج ندارند. اما مخاطبانی که قصد استفاده از محصول یا خدماتی را داشته باشند؛ قطعا اولین انتخاب آنها تبلیغات در گوگل بوده و به سرعت کلیک می کنند. پس در اینجا فرق بین مخاطب عادی و مخاطب خاص را متوجه می شویم.

بنابراین در اولین قدم برای فروش محصول یا تولید محتوا باید بازار هدف و مخاطبان خود را در نظر بگیرید. اگر کالا یا سرویسی را به فروش می رسانید؛ پیشنهاد ما این است که از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید و با این روش مه معرفی گسترده کسب و کار خود بپردازید.

گوگل ادوردز

در انتها باید اشاره کرد که تبلیغات در گوگل فرآیندی آسان نبوده و نیازمند مدیریت قوی است. فرض کنید هزینه بالایی را برای تبلیغ در گوگل پرداخت کرده و بهترین کمپین را برنامه ریزی کرده اید. اگر مدیریت صحیحی نداشته باشید؛ مخاطب با ورود به سایت شما با صفحات و محتواهای نامربوط مواجه شده و به سرعت از خرید یا پیگیری محصول در سایت شما پشیمان می شود. این موضوع باعث می شود افت زیادی داشته باشید و به سرعت جایگاه خود را در صفحه اول از دست بدهید. پس در کنار تبلیغ در گوگل و پرداخت هزینه ها، باید این کار را به دست مناسب ترین و لایق ترین افراد بسپارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز