سهم ۹۵ درصدی صنعتگران از نمایشگاه ایران پلاست

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۴:۵۶:۱۰
کد خبر: ۸۹۹۷۹۵
سهم ۹۵ درصدی صنعتگران از نمایشگاه ایران پلاست
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک (استان تهران) با بیان اینکه 95 درصد نمایشگاه ایران پلاست به صنعتگران اختصاص دارد و تنها 5 درصد سهم شرکت های پتروشیمی است، خواستار توجه و حمایت از صنعتگران شد.

به گزارش برنا از  ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست؛ علی معین فر، رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک (استان تهران) افزود: ما همانند سنوات گذشته در نمایشگاه ایران‌پلاست شرکت کرده‌ایم و علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی موجود فعلا" مشوق دوستان برای شرکت در این نمایشگاه بوده‌ایم. در این دوره بنا داریم که به صورت تجمیع تشکل ها حضور پیدا کنیم. در گذشته تعداد تشکل ها کمتر بود، ولی متاسفانه انجمن‌ها به مرور زیاد شدند که برای احقاق حق اعضای خود با مشکلاتی مواجه هستند. هر تشکل مکان، نشریه، دبیر، سایت و دیگر امکانات و مسایل اختصاصی خود را می طلبد که متضمن مشکلات زیادی است. همین خاطر تصمیم گرفتیم که تمامی انجمن‌ها تحت عنوان یک تشکل گرد هم بیایند و بعد از یک فراخوان، شورای تشکل‌های پلاستیک را بنا نهادیم که با استقبال زیادی رو به رو شد.

وی ادامه داد:  در حال حاضر 12 تا 14 تشکل عضو هستند و جلسات ماهانه برگزار می شود. خواسته‌های مشترک خود را مطرح و به مراجع مورد نظر ارسال و از آن دفاع می‌کنیم. ریاست انجمن نیز به صورت دوره‌ای است و همواره میزبان، ریاست شورا را بر عهده دارد از این شورا نتایج بسیار خوبی گرفته‌ایم. از جمله برای عوارضی که به نا‌حق از تولیدکننده‌ها گرفته می‌شود، مکاتباتی انجام داده و جلساتی هم برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشته است. این شورا از تمامی تشکل‌ها برای عضویت، دعوت کرده و از مشارکت آنان استقبال می‌‌کند.

معین فر، در خصوص اینکه نمایشگاه‌های تخصصی صنعت پلیمر اصولا" چه کار کردی برای صنایع می توانند داشته باشند، گفت: برگزار کننده‌ نمایشگاه و انگیزه وی بسیار حایز اهمیت است. اگر انگیزه در سطح ملی باشد آن نمایشگاه دستاورد‌های خوبی خواهد داشت و اگر انگیزه تجارت باشد، مثمر ثمر نخواهد بود. به عنوان مثال در نمایشگاه ایران پلاست شرکت کنندگان 95 درصد صنعتگران پلاستیک و 5 درصد پترو‌شیمی ها هستند. اگر پترو‌شیمی ها بخواهند صنعتگران را نادیده بگیرند دستاورد‌ها کمرنگ و مختص به خود آنها خواهد شد و فایده ای برای صنعت گر نخواهد داشت.

معین فر صنعت پلاستیک را صنعت اول ایران خواند و افزود: از نظر من این صنعت می‌تواند ارزآوری بسیار بالایی داشته باشد.اما با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کند. این مشکلات شامل دو دسته‌ عمده‌ ماشین آلات و مواد اولیه است که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به طوری که اگر ماشین‌سازی پیشرفت نکند، منجر به کاهش کیفیت محصول و از دست رفتن بازارهای صادراتی (در عراق،افغانستان، سوریه و ...) و افتادن آن به دست کشور‌هایی همچون ترکیه و چین و ... در آینده‌ نه چندان دور خواهد شد. ابزار صنعت پلاستیک باید به روز باشد تا در نهایت محصول با کیفیت تولید شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز