مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران خبرداد:

۲۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۱۴ قرارداد اکتشافی

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۴۳:۵۴
کد خبر: ۹۱۱۰۴۲
۲۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۱۴ قرارداد اکتشافی
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران امروز پیش از ظهر امروز در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای قرارداد پروژه های لرزه نگاری پانیذ و باشت از سرمایه گذاری ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۴ قرارداد جدید درحوزه اکتشاف خبر داد.

به گزارش برنا،سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: طی سال ۹۸، ۱۴قرارداد لرزه نگاری را برای مناقصه مدنظر قرار داده و این در حالی است که تاکنون ۷ قرارداد تعیین تکلیف شده و الباقی نیز تا آخر امسال برای مناقصه نهایی خواهد شد.

وی افزود: در مجموع این قراردادها ۲۲۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به عمل خواهد آمد .

هندی اضافه کرد: یکی از ویژگی این قراردادها پراکندگی آنها درمناطق مختلف کشور مثل جاسک وجازموریان و استان مرکزی است که صنعت نفت تاکنون در آنها وارد نشده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: امضای قراردادهای فوق و همچنین کشف میدان گازی جدید نشانگر این موضوع است که به‌رغم موج  تحریم‌ها، صنعت نفت ایران همچنان پوینده و زنده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

هندی ادامه داد: سرمایه گذاری لرزه نگاره و ژئوفیزیک بلندمدت است و همانطور که وزیر گفته‌اند ، نفت باامید کامل و زنده به آینده روشن چشم دارد.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه به استقبال تحریم نمی‌رویم، به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم و دست تسلیم برای قبول زورگویی بالا نمی‌بریم.

بر اساس این گزارش، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۱ مهرماه ۹۸) قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی «باشت» بین سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و بهبهانی‌نیا، رئیس هیئت مدیره شرکت عملیات اکتشاف نفت (زیرمجموعه اویک) و قرارداد پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی «پانیذ» بین هندی و امید عساکره، مدیرعامل شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش (تنکو) امضا شد.

پروژه پانیذ، بزرگ‌ترین پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی آبی – خاکی کشور خواهدبود که در پهنه‌ای به وسعت ۲ هزار کیلومتر مربع از شهرستان‌های شادگان، آبادان، ماهشهر و دارخوین و با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد و مدت زمان اجرای آن ۳۲ ماه در نظر گرفته شده است.

در فاز داده‌برداری این پروژه، بخش قابل توجهی از حوضه رسوبی دشت آبادان پوشش اکتشافی داده می‌شود و پوشش لرزه‌نگاری سه‌بعدی دشت آبادان تا حد زیادی تکمیل خواهد شد، همچنین ارتباط ساختارهای شرق کارون با ساختمان‌های مجاور بررسی و پیش‌بینی می‌شود تله‌های هیدروکربوری از نوع چینه‌ای شناسایی شوند.

پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی باشت هم با اعتباری بالغ بر ۱.۴ هزار میلیارد ریال در پهنه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان ازسوی شرکت عملیات اکتشاف نفت (زیرمجموعه اویک) انجام خواهد شد و مدت زمان اجرای آن ۲۸ ماه برآورد شده است.

پروژه لرزه‌نگاری باشت نیز با هدف شناسایی ظرفیت‌های جدید اکتشافی اجرا می‌شود و در فاز داده‌برداری آن، حوضه رسوبی دزفول جنوبی بررسی می‌شود و انتظار می‌رود هندسه دقیق ساختمان‌ها و عمق دستیابی به اهداف اکتشافی تعیین و مشخص شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز