معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

کشف میدان گازی ارم۴۰میلیارد دلار عایدی خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۳۴:۴۷
کد خبر: ۹۱۱۱۵۶
کشف میدان گازی ارم۴۰میلیارد دلار عایدی خواهد داشت
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید اعلام کرد: کشف این میدان برای کشور ۴۰ میلیارد دلار عایدی به همراه خواهد داشت.

به گزارش برنا، رضا دهقان  معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی امروز  همزمان با مراسم امضای قرارداد پروژه های لرزه نگاری پانیذ و باشت اظهار کرد: این میدان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شیراز ، ۶۰کیلومتری شمال عسلویه و ۲۵ کیلومتری جنوب باختری شهرستان خنج قراردارد.

دهقان افزود: میدان ارم از اثبات یک پارچه بودن دو تاقدیس دنگ و باغون که در سازندهای کنگان و دالان بالایی با یکدیگر مرتبط بوده و مخزن گازی یکپارچه ای به طول ۵۰ و پهنای متوسط ۵ کیلومتر را به وجود آورده، تشکیل شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان در ماموریت اکتشاف، وجود ذخایر نفتی هیدروکربوری در ناحیه ارم مورد تایید واقع شد، افزود: به منظور شناخت دقیق تر و ارزیابی های فنی، پروژه های لرزه نگاری و مغناطیس سنجی در ناحیه اجرا و در نهایت اقدام به علامت گذاری محل چاه شد و به دنبال آن عملیات ساخت جاده دسترسی به «طول ۶ کیلومتر و احداث سلر و محوله چاه انجام و سپس عملیات حفاری در تیر ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و پس از ۹ ماه با عبور از لایه‌های رسوبی مشتمل بر سنگ آهکه دولومیت، شیل، مارن، گچ و ماسه سنگ، در عمق ۴۶۳۲ متری به اتمام رسید.

دهقان در این مراسم اعلام کرد: پس از اخذ و تفسیر نمودارهای پتروفیزیکی و انجام لایه آزمایی، وجود گاز طبیعی در سازندهای مخزنی کنگان و دالان در میدان ارم اثبات شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز