مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی:

صادرات ۱۲۰ میلیارد دلاری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۸:۱۵:۲۷
کد خبر: ۹۱۴۶۴۸
صادرات ۱۲۰ میلیارد دلاری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی گفت: حدود 120 میلیارد دلار صادرات در شش سال عمر دولت های دهم و یازدهم، از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به کشورهای جهان داشتیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرتضی بانک افزود: با توجه به تاکیدات دولت و به ویژه مقام معظم رهبری برای افزایش تولید و صادرات‌،‌ سیاست های مختلفی توسط مناطق آزاد و ویژه اجرا شده است.

او گفت: رویکرد جدی را در همه مناطق آزاد به مدیران عامل و فعالان اقتصادی در حوزه افزایش تولید‌، کاهش موانع تولید و ایجاد امکانات مناسب برای تولید و صادرات ابلاغ و فراهم کردیم.

مشاور رییس جمهور افزود: دیدگاه مثبتی در میان فعالان اقتصادی و مدیران به وجود آمده است و در همین چارچوب سامانه مبادلات اعتباری را برای سهولت تولید‌، راه اندازی کردیم.

مرتضی بانک با اشاره به اینکه مبنای صادرات، تولید داخلی است، اضافه کرد: هر قدر تولید داخلی افزایش یابد امکان صادرات، بهتر فراهم می شود.

او افزود: ایجاد اعتبارسنجی سرمایه گذاران را فراهم کردیم تا بتوانند با سهولت با بانک ها ارتباط برقرار و نقدینگی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برآیند خوبی را در تولیدات و صادرات داشتیم، گفت: در چارچوب راهبردهای مقام معظم رهبری بخش زیادی از واردکنندگان ما به سمت تولیدکننده گرایش پیدا کردند و واحد های زیادی به این شکل در حال فعالیت هستند.

مرتضی بانک با اشاره به اینکه 15 کشور همسایه داریم،‌ افزود: از مرزهای افغانستان به ویژه چابهار برنامه های مختلفی را برای همکاری و صادرات و مبادله بازرگانی و صنعتی داریم.

او گفت: با ارتباطات زیاد و مستمر با مقامات عراق و ترکیه توانستیم ساماندهی مناسبی را در مرزهای این دو کشور انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز