عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ اقدام خوبی است/ این خودروها بی‌کیفیت هستند

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۵:۰۶:۳۱
کد خبر: ۹۱۵۵۰۹
توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ اقدام خوبی است/ این خودروها بی‌کیفیت هستند
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره توقف تولید سه مدل پراید و یک مدل پژو 405GLX گفت: به اعتقاد من اگر شرکت های خودرو سازی بتوانند نیاز خودرو کشور را تامین کنند کار خوبی است.

«عبدالله رضیان»، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص توقف تولید سه مدل پراید و یک مدل 405GLX بیان کرد: این کار اتفاق خوبی است اما باید بر روی شدنی بودن آن، بحث کرد. به اعتقاد من اگر شرکت های خودرو سازی بتوانند نیاز خودرو کشور را تامین کنند کار خوبی است.

او ادامه داد: به دلیل اینکه این خودروها از کیفیت لازم برخوردار نیستند و عمر مفید آنها سپری شده، جایگزینی کار خوبی است. نیاز است تا برنامه ریزی صورت بگیرد که چه خودروهایی می‌خواهند جایگزین این 4 مدل شوند تا کسری که به دلیل توقف تولید این خودروها با آن روبرو خواهیم بود، جبران شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: نیاز است تا با یکسری شرکت ها خودرو سازی به استثنا شرکت های ژاپنی و کره ای قراردادهایی منعقد شود تا بتوانیم برند های جدیدی را تولید کنیم. آن برندهای جدید نیز باید از نظر قیمت و کیفیت خوب باشند.

رضیان با بیان اینکه ما از یک طرف می‌خواهیم خودرویی با کیفیت بهتر داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریمی که وجود دارد تولید نمی‌تواند به اندازه کافی پاسخگوی تقاضا باشد از طرف دیگر بحث قطعه سازان ما نیز مهم است چرا که حجم بسیاری از تولید کنندگان ما برای پراید و پژوه قطعه سازی دارند و حال باید تغییر رویه دهند تا اشتغال آنها از بین نرود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز است که ما کیفیت خودرو های خود را بالا ببریم تا مردم حداقل در آن احساس امنیت کنند، توقف تولید این خودروها کار بسیار خوبی است؛ اما باید این نکته را نیز مدنظر داشت که اگر ما یکجا را درست می‌کنیم، جای دیگر را خراب نکنیم. بنابراین نیاز است تا مسائلی که دغدغه است را برطرف سازیم. اگر وزارت صنعت با این استراتژی عمل کند به اعتقاد من مشکلی برای این کار وجود نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز