رستوران های مشهد، از نگاه سایت تریپ ادوایزر

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۰:۳۸:۲۰
کد خبر: ۹۲۸۸۷۸
رستوران های مشهد، از نگاه سایت تریپ ادوایزر
از آنجایی که مشهد از دیرباز یک شهر زیارتی-توریستی بوده، زیرساخت‌های پذیرایی از زائران و گردشگران نیز در این شهر همیشه فعال بوده‌اند. رستوران های مشهد نیز طبق همین قاعده همیشه پاسخگوی نیازهای مختلف زائرانی از کشورهای مختلف دنیا بوده‌اند؛اما آنچه را که در دو دهه اخیر اتفاق افتاده شاید بتوان به نوعی یک انقلاب در رستوران های مشهد نامید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رستوران‌های بزرگ و متنوع، منوهای غذایی جذاب و نام‌هایی که خیلی زود در دل مسافران جای خودشان را پیدا کرده‌اند، باعث شده حتی گردشگران خارجی نیز واکنش‌های جالبی به رستوران های مشهد در وب‌سایت‌های مختلف اینترنتی نشان دهند.

تریپ ادوایزر یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های سفر، لیست مفصلی از بهترین رستوران های مشهد را با توجه به نظرات مسافران گردآورده که رستوران گردی و یا سفارش آنلاین غذا در مشهد را برایتان راحت می‌کند. با ما همراه باشید تا چندتا از بهترین رستوران های مشهد به انتخاب کاربران تریپ ادوایزر را با هم بررسی کنیم.

رستوران پسران کریم

پسران کریم

رستوران پسران کریم با اختلاف قابل‌توجهی در صدر لیست تریپ ادوایزر قرار گرفته است و حدود 200 کاربر از سراسر جهان تجربیات خودشان را از خوردن غذا در این رستوران روی سایت تریپ ادوایزر ثبت کرده‌اند.

این رستوران که سابقه‌ی فعالیتش در مشهد به حدود 40 سال می‌رسد، در دهه اخیر تبدیل به یکی از معروف‌ترین رستوران های مشهد شده است.چلو گوشت و چلو ماهیچه، باقالی‌پلو و چلو گردن این رستوران محبوب‌ترین غذاهای پسران کریم هستند.

رستوران باغ زیتون یا سجاد

این رستوران که رتبه‌ی دوم را در لیست تریپ ادوایزر دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفارش غذا در مشهد است. رستوران باغ زیتون که با نام سجاد هم شناخته می‌شود در میان رستوران های مشهد به خاطر غذاهای ایتالیایی‌اش معروف است؛اما جدا از پیتزا و پاستا، استیک‌های باغ زیتون مشهد نیز از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. ویژگی اصلی این رستوران استفاده از گوشت و مرغ تازه به جای استفاده از سوسیس و کالباس است.

رستوران معین درباری

معین درباری

اگر می‌خواهید حین خوردن یک شیشلیک آب‌دار و خوشمزه، خاطرات رستوران‌های قدیمی ایرانی توی ذهنتان زنده شود، معین درباری در بین رستوران های مشهد بهترین گزینه‌ی شما خواهد بود. این رستوران زیبا با سقف و ستون‌های آینه‌کاری شده، میز و صندلی کلاسیک رستورانی، و ورودی تزئین شده با آجر، فضایی کاملاً نوستالژیک خلق کرده است. در کنار خوردن خوشمزه‌ترین شیشلیک مشهد، میز اردور و سالادهای تازه، سفری تاریخی به دهه‌های چهل و پنجاه را در این رستوران تجربه خواهید کرد.

البته معین درباری دلایل زیادی برای شهرت دارد و یکی از اصلی‌ترین‌ها سابقه فعالیت آن است، که آن را با یک قرن سابقه پذیرایی، در زمره قدیمی‌ترین رستوران های مشهد قرار می‌دهد.

چلوکبابی امید

چلوکبابی امید هم یک رستوران قدیمی است و در طبخ کباب کوبیده تجربه‌ی صد ساله دارد، که خب همین موضوع یک وعده‌ی به یادماندنی و کلاسیک ایرانی را نوید می‌دهد. همان‌طور که از اسم این رستوران هم پیداست، چلوکبابی امید شهرتش را مدیون کباب‌های کوبیده‌اش است.

جدا از مزه‌ی قدیمی و ایرانی غذاهای این رستوران، چلوکبابی امید تا حد خوبی حال و هوای رستوران های قدیمی را نیز در دیزاین داخلی حفظ کرده است همین موضوع چلوکبابی امید را از دیگر رستوران های مشهد متمایز می‌کند.

رستوران ایتالیایی لیو

لیو

در لیست بهترین رستوران های مشهد از نگاه تریپ ادوایزر جایگاه پنجم نصیب طعم‌های بین‌المللی شده است. رستوران ایتالیایی لیو، با فضایی آرام و دنج، سالادها و پاستاهای خوشمزه‌ی خود را یا سس مخصوص سرآشپزش به مشتریان عرضه می‌کند.

طعم غذاهای لیو، تجربه‌ی متفاوتی در سفارش غذا در مشهد خواهد بود، چرا که هم خاص بودن طعم‌ها در لیو بسیار مهم است، هم تهیه‌ی غذای باکیفیت جز اولویت‌های این رستوران است. با توجه به علاقه‌ی شدید ایرانی‌ها و گردشگران عرب به کباب‌ها و غذاهای ایرانی، اینکه رستوران ایتالیایی لیو جزو پنج رستوران اول مشهد باشد یعنی می‌توان به راحتی انتظار بهترین‌ها را از این رستوران‌ داشته باشد.

امکان سفارش آنلاین از رستوران لیو نیز وجود دارد، که کار را برای کسانی که دوست ندارند از خانه بیرون بروند راحت کرده است. کافیست برای سفارش غذا به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید!

رستوران شایان

دیزاین لوکس رستوران شایان، سرویس‌دهی سریع و بی‌نقص و طعم به یادماندنی شیشلیک، شایان را بین مشهدی‌ها و البته گردشگران بسیار محبوب کرده است.

رستوران شایان، در بین رستوران های مشهد به قیمت منصفانه با توجه به کیفیت و حجم غذا معروف است. جدا از شیشلیک که با اختلاف محبوب‌ترین غذای مشتریان رستوران شایان بوده، دیگر کباب‌ها مثل دنده کباب نیز طرفداران خاص خود را دارد.

کافه و رستوران تراس

بالاخره یکی از رستوران‌های جدید مشهد سر کله‌اش در لیست پیدا شد. کافه و رستوران تراس از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است، و به دلیل دیزاین خاص، فضای آرام و دوست‌داشتنی، غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت، در همین مدت کم علاقه‌مندان به رستوران گردی را جذب خود کرده است و در بین رستوران های مشهد تبدیل به یکی از بهترین‌ها شده است.

رستوران مهستان

مهستان

رستوران مهستان در میان کاربران سایت تریپ ادوایزر هیچ رأی منفی یا بد ندارد. فضای دلپذیر، و رفتار دوستانه‌ی کارمندان در کنار طعم دل‌چسب کباب‌های رستوران مهستان، همه‌ی مشتریان را راضی و خوشحال به خانه برگردانده است.

در این رستوران می‌توانید غذای خود را در فضای باز، بسته، روی تخت، یا در آلاچیق میل کنید، طوری که درست همه‌چیز به میل و سلیقه‌ی شما پیش برود، حتی محل خوردن غذا.

البته این لیست طولانی‌تر از این حرف‌هاست و حالا حالاها می‌شود با توجه به نظراتی که کاربران برای رستوران های مشهد ثبت کرده‌اند آن را ادامه داد؛اما بهتر شاید بهتر باشد اینجا دیگر تعریف و تمجید را تمام کنیم و قدری هم به محدودیت‌ها اشاره کنیم.

مشهد یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران است و تقریباً هر زمانی که به آنجا بروید با خیابان‌های شلوغ مواجه خواهید شد. گردشگرانی که از سراسر ایران، و البته کشورهای مختلف برای زیارت و یا تفریح و خرید آمده‌اند در تمام نقاط شهر مشاهده می‌شوند و همین موضوع سبب شده که رستوران‌های خوب در اغلب موارد شلوغ باشند. درواقع کافیست کمی دیر به رستوران موردنظرتان برای شام یا نهار برسید تا با صف طولانی مشتریان روبرو شوید، و مجبور باشید مدت زمان زیادی برای خالی شدن یک میز منتظر بمانید.

کمبود جای پارک در خیابان‌ و همین‌طور پارکینگ عمومی، دردسر دیگری است که مخصوصاً خانواده‌هایی را که با فرزندان کوچک خود به رستوران می‌روند آزار می‌دهد. برخلاف دیگر شهرهای بزرگ ایران، سفارش آنلاین غذا مشهد را کمی دیرتر درنوردید، اما به هرحال حالا دیگر امکان سفارش آنلاین غذا در مشهد برای شما فراهم است. از همین رو اگر فرصت نکرده‌اید برای رفتن به رستوران خاص موردنظرتان از پیش برنامه‌ریزی کنید، سفارش آنلاین غذا از رستوران های مشهد را فراموش نکنید، چرا که این‌طوری به اصطلاح با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم غذای مورد علاقه‌تان رو خورده‌اید، هم دچار دردسرهایی چون شلوغی و ترافیک نشده‌اید.

همیشه حرف و حدیث درمورد رستوران‌های معروف زیاد است. تجربه‌ی شما زا غذا خوردن در رستوران های مشهد چطور بوده است؟ آیا رستوران های معروف مشهد، آن‌طور که توصیف می‌شوند هستند؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز