امضای دو قرارداد پژوهشی بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو دانشگاه کشور

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۳:۴۷:۲۱
کد خبر: ۹۳۷۲۷۵
امضای دو قرارداد پژوهشی بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو دانشگاه کشور
دو قرارداد پژوهشی فی مابین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران و دانشگاه آزاد واحد ماهشهر درحاشیه نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان به امضا رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این قراردادها در دو حوزه بالادستی (تحت الارضی) و پایین دستی (سطح الارضی) و همچنین رسوب زدایی در پیش گرمکن های واحدهای نمک زدایی به امضا رسید.

در حاشیه امضای این قرارداد، شاهین‌ کرد، رییس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا خروجی این پژوهش ها برای صنعت نفت مطلوب بوده است، گفت: تشخیص نیاز و ارزیابی فن آوری ها از مهم ترین امور انجام شده توسط بخش های پژوهشی است.

وی ادامه داد: اما از اقدامات اساسی می توان به این اشاره کرد که برای مثال یک شرکت توربین ساز اکنون به یک شرکت توربین ساز بدل شده است و نیاز صنایع را به خوبی تامین می کند.

علاوه بر این وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تا چه میزان به موضوع پژوهش و تحقیق اقبال نشان می دهد، گفت: باید به یاد داشته باشیم که اداره پژوهش و فناوری در این شرکت یک نهاد تازه و نوپاست و تا پیش از این مانند همه بخش ها بدنبال پژوهشگر پروری بود، در حالی که هم اکنون دیگر این گونه نیست و شرکت می تواند از طیف وسیعی از پژوهشگران و محققان سراسر کشور استفاده کند و شرکت هم در این زمینه نهایت تلاش خود را انجام می دهد و تاکنون سندی به عنوان پیشنهاد از سوی این اداره نبوده است که مورد چالش قرار بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نیازهای پژوهشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از سوی پژوهشگاه صنعت نفت تامین نمی شد که از دانشگاه ها تقاضا شده گفت: بی شک پژوهشگاه صنعت نفت در این حوزه بسیار فعال است و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش از این همکاری های زیادی با این پژوهشگاه داشته است اما معتقدیم باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده کرد و در عین حال انحصارهای موجود در این زمینه را پشت سر گذاشت.

وی در خاتمه گفت: آمار و ارقام فعلی از فعالیت های اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نشان می دهد توفیقات بدست آمده قابل اعتناست اما به همین میزان نباید اکتفا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز