نحوه تشخیص ورق گالوانیزه

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۸:۵۸
کد خبر: ۹۴۱۱۲۰
نحوه تشخیص ورق گالوانیزه
خوردگی ورق های فولادی یکی از مشکلات اصلی در صنعت به شمار می رود به طوری که هر ساله هزینه زیادی صرف تعمیرات ناشی از آسیب های وارد شده در اثر خوردگی فولاد می شود. هرچند برخی خسارت ها نیز غیر قابل جبران بوده ولی با ورود ورق های گالوانیزه به بازار فولاد در مدت زمان کوتاهی این مشکل رفع شد به طوری که در حال حاضر این محصول طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به ورق های فولادی که توسط فلز روی پوشیده شده اند ورق گالوانیزه گفته شده و در صنعت با نام ورق ضد زنگ شناخته می شوند. فلز روی بر سطح فولاد سبب ایجاد لایه محافظ شده و این لایه از ورق فولادی در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند.

کاربرد ورق های گالوانیزه

به طور کلی ورق های گالوانیزه در مناطق و محیط هایی که در معرض خوردگی فولاد می باشند مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطعات فلزی لوازم خانگی، تابلو و پنل های برق، سینی های انواع کابل، مخازن آب و ذخایر انرژی، کانال های هوا، انواع دودکش، مجاری آب و لوله ها و اتصالات، اجزا مختلف سالن و سوله ها مانند بدنه و سقف.

مرکز آهن

تفاوت ظاهری ورق گالوانیزه با سایر ورق های فولادی

یکی از سوالاتی که برای خریداران این محصول به وجود می آید نحوه تشخیص ورق گالوانیزه و تفاوت های ظاهری این محصول با سایر ورق های فولادی می باشد. به طور کلی ورق های گالوانیزه دارای سطحی براق و صیقلی بوده و نسبت به ورق های سیاه از شفافیت بالایی برخوردار می باشند. همچنین انواع مختلف این محصول نیز بر اساس سرعت سرد نمودن ورق و مقدار فلز روی مصرفی برای پوشش دهی دارای ظاهر متفاوتی هستند. این ورق ها بر اساس ظاهر به سه دسته ورق گالوانیزه بدون گل، گل ریز و گل درشت تقسیم می شوند. همچنین این محصولات به دو صورت مختلف کلاف و یا ورق های برش خورده و در دو عرض 1000 و 1250 میلی متر تولید و روانه بازار مصرف می شوند. پوشش ورق های گالوانیزه دارای ضخامت در محدوده 100، 120، 180، 220 و 275 میلی متر بوده و ضخامت خود ورق ها نیز در محدوده 0.2 تا 6 میلی متر می باشد. ورق های گالوانیزه رول فرم از ضخامت 0.18 تا 6 میلی متر موجود بوده و با توجه به عرض و ضخامت و کارخانه تولیدکننده وزنی در محدوده 7-5 تن را دارا می باشند. از جمله تولیدکنندگان ورق های ضد زنگ می توان به کارخانه های هفت الماس، شهرکرد، کاشان و فولاد مبارکه اشاره کرد. همچنین واردات این محصولات از کشورهای هند، چین، امارات، قزاق و کره نیز صورت می گیرد. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه با کارشناسان مرکزآهن از طریق شماره تلفن 03135155 تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از ورق های گالوانیزه

علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی این محصولات که به آن اشاره کردیم، ورق های گالوانیزه دارای مزایای بی شمار دیگری بوده که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مرکز آهن

در صنعت به جز روش گالوانیزاسیون روش های دیگری نیز برای مقاومت در برابر خوردگی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به روش رنگ آمیزی اشاره کرد ولی پوشش دهی با فلز روی هزینه کمتری را نسبت به سایر روش ها داشته و از مقاومت بالاتری نیز برخوردار است. پوشش روی که از طریق گالوانیزاسیون ایجاد می شود به دلیل دارا بودن ساختار متالوژیکی از مقاومت بالایی در برابر آسیب های مکانیکی، اصطکاک و خوردگی برخوردار است. همچنین به دلیل مقاومت بالا، هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری ورق های گالوانیزه صرف می شود. عمر این محصول در حدود 30-20 سال در محیط هایی با خوردگی بالا می باشد و طول عمر بالای این ورق ها را می توان یکی از مهم ترین مزایای آن ها به شمار آورد.

ورق های گالوانیزه را می توانید با آسودگی خاطر در مناطق بسیار مرطوب و در معرض خوردگی استفاده نمایید و اطمینان داشته باشید که پوشش استفاده شده بر روی این ورق ها تمام نقاط و سطوح فولاد را از جمله گوشه ها و فرورفتگی ها پوشش داده و از زنگ زدگی آن ها جلوگیری می کند. هیچ یک از پوشش های استفاده شده برای جلوگیری از خوردگی ورق های فولادی دارای مقاومت این نوع پوشش نمی باشند. همچنین این نوع ورق های ضد زنگ دارای کنترل راحتی بوده و بدون انجام هیچ گونه آزمایش مخربی و تنها به وسیله چشم قابل بررسی می باشند. در نهایت استانداردهای متفاوتی برای این محصولات وجود داشته و این امر نشان دهنده طول عمر و شیوه عملکرد مناسب لایه روی بوده که برای خریداران قابل اعتماد می باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تشخیص ورق های گالوانیزه با کارشناسان مرکزآهن تماس حاصل فرمایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز