رئیس کل بانک مرکزی:

اقدامات ثبات‌ساز را با هدف کاهش تورم ادامه می‌دهیم/ فضاسازی‌ها امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۳:۵۷:۴۹
کد خبر: ۹۴۲۲۴۶
اقدامات ثبات‌ساز را با هدف کاهش تورم ادامه می‌دهیم/ فضاسازی‌ها امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با وجود همه سختی‌های این روزهای اقتصادکشور و ناملایمات یک ماه اخیر، اقدامات ثبات ساز خود را با هدف کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشد اقتصادی، با قدرت ادامه می‌دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، روز شنبه با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این روزها، با استناد به لایحه بودجه ۹۹، فضای تبلیغاتی مملو از مطالب وشایعات درمورد بانک‌ها، روند تورم، نرخ ارز ... است.

وی با بیان اینکه این فضاسازی‌ها، بطورمرتب و روزانه امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است، افزود: فارغ از اهداف گویندگان اینگونه مطالب، واقعیت این است که در اوج تحریم و فشارحداکثری و علیرغم تأثیر مقطعی اصلاح قیمت بنزین بر شاخص تورم، بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تداوم کنترل و مهار تورم انجام داده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: برای سال آینده، از جمله مهمترین برنامه ها، مجوزهایی است که در لایحه بودجه ۹۹ آمده است و به این ترتیب خریدو فروش اوراق خزانه نقش کلیدی درکنترل نقدینگی و سیاست پولی پیدا کرده است.

همتی تصریح کرد: در این راستا، بانک مرکزی، ضمن استمرار مدیریت موفق اضافه برداشت بانک‌ها، با بکارگیری عملیات بازار باز تلاش خواهد کرد تا نرخ سود بازار بین بانکی را به گونه ای مدیریت کند که نرخ تورم در مدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد.

وی گفت: بانک‌ها باید خود را با شرایط جدید سیاست پولی تطبیق داده و ترازنامه خودشان را نیز بر مبنای آن سامان بدهند. اثرات این برنامه ها، خود را در کنترل تورم و رونق بخش غیر نفتی نشان خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: مردم اطمینان داشته باشند که علیرغم همه سختی های این روزهای اقتصادکشور و ناملایمات یک ماه اخیر، بانک مرکزی، اقدامات ثبات ساز خود را با قدرت ادامه خواهد داد و هدف اصلی که همانا کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشداقتصادی است، به یاری خدا و مردم تحقق می‌یابد.

نظر شما