وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تشکیل شرکت‌های مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق برای صدور خدمات فنی-مهندسی

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۴:۵۳:۵۱
کد خبر: ۹۴۳۳۳۲
تشکیل شرکت‌های مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق برای صدور خدمات فنی-مهندسی
وزیر راه و شهرسازی از تشکیل شرکت‌های مشترک میان ایران و اقلیم کردستان عراق به منظور صدور خدمات فنی-مهندسی خبر داد و گفت: صدور این خدمات از جمله برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت، از تشکیل شرکت‌های مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق به منظور صدور خدمات فنی-مهندسی خبر داد و گفت: در این دوره از مدیریت وزارت راه و شهرسازی، توجه به بافت های فرسوده و ناکارآمد، نوسازی و بازساری این بافت‌ها و همچنین رفع حاشیه‌نشینی در دستور کار جدی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل در باززنده‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، ساکنان آن مناطق هستند، تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، باززنده‌سازی و نوسازی ۲۷۰۰ محله در دستور کار قرار گرفت که این مهم در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، بافت‌های تاریخی و همچنین سکونتگاه‌های غیررسمی مدنظر بوده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی به هیچ عنوان نباید رشد جدیدی داشته باشد و تاکید بر لزوم مدیریت این پدیده اجتماعی گفت: سرمایه‌گذاری و باززنده‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در چند استان مشکل‌دار با جدیت در حال پیگیری است. اعمال سیاست، طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و اقدام و عمل به منظور باززنده‌سازی محلات ناکارآمد در دستور کار است.

ابلاغ بازنگری مبحث 11

وزیر راه و شهرسازی هویت‌بخشی به محلات ناکارآمد را از مهم‌ترین ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: با رایزنی‌هایی که با وزارت میراث فرهنگی داشته‌ایم، در تلاش هستیم تا ساکنان بافت‌های پیرامون بافت‌های واجد ارزش و تاریخی امکان نوسازی محلات خود را با هدف ارتقا بخشیدن، به کیفیت زندگی شهروندان داشته باشند.

وی با تاکید بر اتخاذ رویکرد محله محوری توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باز‌زنده‌سازی محلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد با محوریت قرار دادن شهرداری‌ها، استان‌داری‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی و ارائه مشوق در برنامه اجرایی و عملیاتی وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط در دستور کار قرار دارد.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به این مطلب که صنعتی‌سازی به معنای انبوه‌سازی نیست، خاطر نشان کرد: صنعتی‌سازی جزو برنامه‌های این وزارت خانه قرار دارد که این مهم با ابلاغ مبحث ۱۱ که بازنگری شده، به زودی در ساخت و ساز‌ها ملاک عمل قرار می گیرد.

زمینه صادرات خدمات فنی-مهندسی فراهم شده است

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، صادرات خدمات فنی و مهندسی را از دیگر برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی بر شمرد و گفت: در شرایط کنونی نیاز است تا با آسیب شناسی نسبت به فرصت‌ها و تهدید‌های موجود، بررسی مجددی داشته باشیم و بتوانیم با رفع موانع، حداکثر استفاده را از این فرصت‌ها به دست آوریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص خدمات فنی-مهندسی، با کشورهای همسایه رایزنی هایی داشتیم و زمینه‌های صادرات این خدمات فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی، صدور خدمات فنی-مهندسی را منوط به توجه به ۳ اصل عنوان کرد و گفت: اهلیت‌سنجی شرکت‌ها و کسانی که باید در سایر شرکت‌ها مستقر شوند و اعتمادسازی، اولین اصلی است که باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین صدور و ارسال مصالح- ساختمانی با کیفیت و تثبیت بازار دومین اصلی است که باید ملاک عمل قرار گیرد و برای دستیابی به این مهم، ایجاد شرکت‌های همکار در بحث ساخت، فروش و تولید مصالح حائز اهمیت است.

اسلامی با یادآوری این مطلب که معاون وزیر مسکن و ساخت اقلیم کردستان نیز بر ایجاد شرکت‌های مشترک به منظور صدور خدمات فنی-مهندسی وهمچنین شرکت‌های همکار در موضوع ساخت، فروش و تولید مصالح تاکید کرده است، توصیح داد: سومین اصل در بحث صدور خدمات فنی-مهندسی، موضوع تضامین، هم در شرکت‌ها، هم در مناقصات و هم در حسن انجام کار است که با چندین کشور در این مورد به تفاهماتی دست یافته‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز