معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک خبر داد؛

تفویض اختیارات به گمرکات استانی در امور پرسنلی بیشتر می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۷ - ۱۲:۲۸:۴۴
کد خبر: ۹۵۱۶۴۳
تفویض اختیارات به گمرکات استانی در امور پرسنلی بیشتر می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران از آمادگی این معاونت و بخش‌های زیرمجموعه آن برای تفویض اختیار بیشتر به گمرکات اجرایی در زمینه امور پرسنلی و رفاهی کارکنان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران، احمد ذاکری در دومین روز از کارگاه آموزشی مدیریت و امور اداری و کارگزینی گفت: پیش از این بسیاری از امور مربوط به طبقه و ارتقای رتبه شغلی همکاران به مراکز استانی تفویض شده و الان نیز این ظرفیت وجود دارد که به منظور کاهش مراجعات کارکنان به ستاد مرکزی گمرک ایران اختیارات بیشتری به مدیران گمرکات اجرایی تفویض شود.

وی با اشاره به مزایا و اهمیت تفکیک امور ستاد و صف در بحث پرسنلی اظهارداشت: ما هیچگاه نمی‌خواهیم همه کارها در ستاد تمرکز یابد، همکاران من در ستاد مرکزی گمرک ایران باید پاسخگو مسائل و مشکلات کارکنان گمرکات کشور باشند و کارکنان صف یعنی گمرکات اجرایی نیز به انجام وظایف خود مشغول باشند. به عبارتی صف و ستاد باید از هم جدا باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش منابع مالی اشاره کرد و گفت: با وجود مضایق مالی ناشی از شرایط کنونی، ما هیچ‌گونه مضایقه‌ای در بحث پرسنلی نخواهیم داشت و با اهم و فی‌الاهم کردن مسائل، اولویت را به موضوع پرداختی پرسنل داده‌ایم. 

ذاکری تصریح کرد: کارکنان گمرک به‌خصوص آن‌دسته از همکاران که در نقاط دورافتاده مرزی و محروم در حال خدمت هستند ممکن است به دفعات به ستاد مراجعه نکنند به همین دلیل ما باید مدافع حقوق آنها باشیم و تا الان هم تلاش کرده‌ایم در این مسیر حرکت کنیم.

ذاکری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت آگاهی کارکنان گمرک ازجمله کارکنان شاغل در بخش‌های اداری و کارگزینی از آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به منظور دفاع از حقوق همکاران تأکید کرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک در ادامه به موضوع جانشین‌پروری و تربیت مدیران جوان در گمرک اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه دستورالعمل و حتی شیوه‌نامه لازم نیز تهیه شده که چنانچه به مرحله اجرا درآید در بحث مدیریت گمرکی در آینده مشکلی نخواهیم داشت، هر چند که ظرفیت‌های قانونی در این زمینه هم باید رعایت شود.

ذاکری همچنین در مورد انتصاب افراد به سمت‌های مختلف در گمرکات، خواهان دقت عمل و توجه مدیران گمرکات اجرایی به بحث "احراز" شد و گفت: از همکارانم در استان‌ها می‌خواهم که آخرین بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات مربوط به احراز را مورد مطالعه و عمل قرار دهند.

شایان ذکر است که کارگاه آموزشی دو روزه مدیریت و امور اداری و کارگزینی که برای مدیران و کارشناسان ستاد مرکز و گمرکات استان تهران به صورت حضوری و برای  گمرکات اجرایی به صورت وبیناری برگزار شده بود پس از بحث و بررسی درباره موضوعات مرتبط و تشکیل پنل‌های تخصصی به‌کار خود پایان داد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز