تور کیش نوروز ۹۹ و تور قشم نوروز ۹۹؛ بهترین مقاصد گردشگری عید امسال

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۸:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۸۷۱
تور کیش نوروز ۹۹ و تور قشم نوروز ۹۹؛ بهترین مقاصد گردشگری عید امسال
تور کیش نوروز 99 و تور قشم نوروز 99 به‌دلیل آب و هوای مطبوع جزیره کیش و جزیره قشم و برگزاری جشنواره‌های مختلف و متنوع، انتخاب اول بسیاری از گردشگران کشورمان می‌باشند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سفر به مناطق مختلف گردشگری کشورمان است و مناطق جنوبی کشور، بخاطر شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین گزینه برای تور نوروز 99 می‌باشند. در این میان تور کیش نوروز 99 و تور قشم نوروز 99 به‌دلیل آب و هوای مطبوع جزیره کیش و جزیره قشم و برگزاری جشنواره‌های مختلف و متنوع، انتخاب اول بسیاری از گردشگران کشورمان است. اگرچه بازدید از جاذبه های طبیعی و خرید مناسب از قشم و نیز  تفریحات دریایی، ساحلی مهیج کیش، بهترین بهانه برای برگزاری تور قشم و تور کیش در ایام مختلف سال است اما برپایی جشن‌ها و کنسرت های بسیار متنوع در ایام نوروز، جذابیت سفر به این جزایر را  در  تور نوروز 99 دوچندان خواهد کرد.

کیش، پایتخت جشنواره‌های نوروزی

مردم جزیره کیش با گستردن سفره بزرگ هفت‌سین در اسکله تفریحی به استقبال لحظه تحویل سال و گردشگران می‌روند. استقبال از گردشگران، از روزهای آخر اسفند، در مبادی ورودی بندر و فرودگاه و با اجرای برنامه‌های مفرح و شاد از آغاز می شود.

جشن های خیابانی نوروز کیش

جشن خیابانی کوچه‌نوازان در باغ راه و اسکله تفریحی و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان در پارک‌شهر و اسکله شب‌های خیابان‌های این شهر را در ایام نوروز پرشورتر خواهد کرد. برنامه‌های نقاشی و موسیقی ملل هم از دیگر بخش‌های جشن‌های خیابانی نوروز کیش است که هر روز در باغ راه، اسکله تفریحی، پارک ماهیگیر و کشتی یونانی برگزار می شود. کارناوال شادی نیز با همراهی شخصیت‌های کارتونی محبوب فضای بسیار شاد و خاطره‌انگیزی را در تور نوروز 99 ایجاد خواهد کرد. جشنواره اقوام ایرانی در باغ راه ایرانی و برگزاری رقص‌های آئینی، برپایی سیاه چادرهای اقوام و نمایش عروسی اقوام از جمله برنامه‌های جشنواره نوروزی تور کیش نوروز 99 است. شب‌ها نیز رقص های آئینی اقوام ایرانی از جمله رقص آئینی کردستان، آذری، کرمانج، خراسانی، عشایری، گیلکی و لری در بازارها، شهر تاریخی جریره، کشتی یونانی، باغ راه و اسکله تفریحی اجرا می شود.

اجرای برنامه‌های طنز، ایستگاه های سرگرمی علمی ویژه کودکان، اجرای نمایش‌های مختلف و حاجی‌فیروز در بازارهای کیش، از سایر برنامه های ویژه تور نوروز 99 در جزیره کیش است.

جشنواره هیجان نوروزی

جشنواره هیجان، شامل بازی‌هایی چون فوتبال دستی، منچ و مارپله و شطرنج انسانی، بسکتبال صابونی، فوتبال صابونی و حبابی و تشک پرش است که همه روزه در تور نوروز 99 برگزار می‌شود.

همچنین شما میتوانید از تفریحات دریایی کیش لذت برید:

  • پاراسل، چتربازی بر فراز دریا درحالی‌که باطناب به یک قایق موتوری متصل شده با سرعت کشیده شده تا ارتفاع بگیرید.
  • جت اسکی، برای گشت و گذار در آب با سرعت و هیجان بالا
  • فلای‌بورد، نوعی تخته اسکی روی آب که به شما اجازه می دهدکه تا ارتفاع 12 متر بالای سطح آب آزادانه پرواز کنید.
  • شاتل سواری، تیوبی که با بندهای مخصوص به قایق موتوری بسته شده و با سرعت بالا، روی آب کشیده می‌شود
  • غواصی، سفر به اعماق آب های خلیج فارس و گشت‌و‌گذار در کنار ماهی های رنگارنگ و تماشای پوشش مرجانی
  • کایت بوردینگ، تلفیقی از اسکی روی آب و پاراگلادینگ که از نیروی کشش کایت برای اسکی روی آب بهره می برند.
  • بیگ‌بال، شما به درون توپی بزرگ رفته و در آب رها می‌شوید تا تکان بخورید و توپ را قِل دهید.
  • اسکوتر زیردریایی، نوعی غواصی است که به وسیله دستگاهی مخصوص به نام اسکوتر زیردریایی
  • کشتی تفریحی، گشت دریایی در سانس های 2 ساعته همراه با موزیک زنده، جنگ شادی، برنامه های شاد و مهیج،
  • جایروکوپتر، ترکیبی از هواپیمای دو نفره و هلیکوپتر که بی‌خطر بوده و ارتفاع پروازی آن کم است

علاقه‌مندان به سیرک نیز می‌توانند از سیرک بزرگ بین المللی نوروزی و نیز شعبده بازی دیدن فرمایند

جشنواره هنر و فرهنگ، کنسرت‌ نوروزی خوانندگان محبوب

در تور نوروز 99 گردشگران می‌توانند بدون نیاز به خروج از مرزهای کشور، به کنسرت‌های متنوع خوانندگان مطرح بروند و با هنرمندان محبوب خود دیدار کنند. این کنسرت‌ها معمولا در سالن آب‌نمای خلیج فارس جزیره کیش برگزار می شوند. آب نمای موزیکال جزیره کیش در واقع یکی از زیباترین و بزرگترین آب‌نماهای خاورمیانه است.

از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری تور کیش نوروز 99 "خیابان هنر" و "کافه راه"  است که شامل طراحی چهره، خطاطی، گریم چهره کودکان و نوجوانان، عکاسی و چاپ عکس، کارگاه موسیقی و اجرای تک نوازی، گاری‌های قدیمی فروش تنقلات سنتی و بومی و محلی و بازسازی طهران قدیم می‌باشد.

ایستگاه شعر و ادب بهارانه و مسابقه مجسمه های ماسه ای در پارک ماهیگیر و ایستگاه بهارانه کودک و نوجوان ، ایستگاه دین و زندگی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری تور کیش نورز 99 است.

جشنواره ساخت و پرواز بادبادک‌ها و کارناوال شادی

از 25 اسفند تا 14 فروردین، جشنواره‌های متعددی در نقاط مختلف جزیره کیش برگزار خواهد شد. جشنواره بادبادک‌ها شامل کارگاه آموزشی اصول ساخت و پرواز بادبادک  است و گردشگران با به پرواز در آوردن  بادبادک‌های دست‌ساز خود در آسمان جزیره کیش تجربه‌ای متفاوت در تور نوروز 99 داشته باشند. اجرای موسیقی سنتی و باستانی با دهل و سرنا و رقص عروسک‌ها و دلقک‌ها و گروه چوب‌پا از جمله برنامه‌های شاد جشنواره تور کیش نوروز 99 است.

آتش‌بازی‌های شبانه جشنواره تور نوروز 99 کیش

مراسم نور افشانی یکی دیگر از برنامه های جذابی است که هر‌شب  در تور کیش نوروز 99 برگزار می‌شود و تماشای این مراسم در محوطه تالار شهر کیش، لحظات بسیار به یادماندنی را در ذهن شما ایجاد خواهد کرد.

جشنواره‌های تور قشم نوروز 99

در جزیره قشم نیز جشنواره‌های نوروزی زیادی بر گزار می‌شود. اگرچه جزیره قشم از سابقه کمتری نسبت به جزیره کیش در زمینه برگزاری جشنواره‌های نوروزی دارد. اما با پیگیری مسئولان این جزیره و الگوبرداری از تجربیات جزیره کیش، چندسالی است که کارهای مثبتی برای برگزاری جشنواره های نوروزی انجام شده است. ازجمله کنسرت های موسیقی، بیشترین تعداد کنسرت‌ موسیقی در ایام نوروز در قشم برگزار خواهد شد. ستارگان و محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی پاپ کشور به بزرگترین جزیره‌ ایران سفر می‌کنند تا هم‌زمان با سال نو، برای ساکنین و میهمانان ساحل خلیج همیشه فارس هنرنمایی کنند.

از دیگر جشنواره‌های تور قشم نوروز 99 می‌توان به آتش‌بازی و تفریحات مهیج دریایی و ساحلی همچون پاراسل، جت‌اسکی، فلای‌بورد، شاتل‌سواری، غواصی، کایت‌بوردینگ، بیگ‌بال، اسکوتر زیردریایی، کشتی تفریحی و جایروکوپتر و شتر سواری و سافاری اشاره کرد. تقریبا اکثر تفریحاتی که در جزیره کیش وجود دارد در جزیره قشم نیز در دسترس است با این تفاوت که قطعا هزینه های تفریح و سرگرمی در تور نوروز 99 در جزیره قشم به مراتب پایین تر از جزیره کیش است.

از نظر جاذبه های طبیعی قشم بی نظیر است. جاذبه‌هایی مثل جنگل‌های حرا، جزیره‌های ناز، غار نمکی و دره‌ی ستارگان و سایر جاذبه‌های طبیعی، تنها تعدادی از جاذبه‌های طبیعی قشم است. در کنار آن خرید در بازارهای قشم بسیار به صرفه و ارزان تمام خواهد شد.

هر چند جزیره کیش برای تفریح و خوش‌گذرانی بسیار ایده‌آل است، اما قشم از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در رتبه بالاتری نسبت به جزیره کیش قرار دارد. حال به خود شما بستگی دارد که کدام یک از این دو نگین خلیج‌فارس را برای تور نوروز 99 انتخاب کنید. تور کیش نوروز 99 یا تور قشم نوروز 99 حتی می‌توانید به هر دو جزیره سفر کنید. پس تا فرصت دارید شرایط مقاصد تور نوروز 99 را بررسی و مقصد بعدی خود را انتخاب کنید.

نظر شما
پرونده ویژه