معاون طرح و برنامه در خانه معدن ایران :

نگاه به زنجیره ارزش در صنایع معدنی ضروری است

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۶:۰۷:۰۲
کد خبر: ۹۵۵۹۵۷
نگاه به زنجیره ارزش در صنایع معدنی ضروری است
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نگاه به زنجیره ارزش از مهمترین سیاست‌های وزارتخانه است و در بخش صنایع معدنی ضروری است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا سعید زرندی در جمع رئیس و اعضای هیأت مدیره خانه معدن ایران گفت: در اقتصاد ملی باید جایگاه معدن ارتقا یابد و به دلیل شرایط اقتصادی کشور این مهم بیش از پیش مورد توجه همه مسئولان عالی کشور نیز قرار گرفت.

 

وی افزود: با افزایش تعداد واحدهای صنعتی و معدنی، ارزش‌افزوده متناسب با آن رشد نکرده است و این نشان‌دهنده این است که تولیدات با ارزش‌افزوده بالا در کشور نداشته‌ایم.

زرندی تأکید کرد: به این دلیل، باید نگاه زنجیره ارزش در بخش صنایع معدنی مورد توجه جدی قرار گیرد و این از سیاست‌های راهبردی وزارتخانه است.

معاون طرح و برنامه همچنین گفت: دو نگرانی اصلی برای بخش تولید وجود دارد، اول کاهش سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در بخش صنعت و معدن و دوم موضوع فناوری در تولید است.

وی افزود: اقتصاد ایران دچار پارادوکس نقدینگی شده به‌طوری که حجم نقدیندگی در کشور بالاست و از طرفی تولید به شدت از کمبود نقدینگی رنج می‌برد.

زرندی تأکید کرد: بخش معدن و صنایع معدنی قابلیت جذب نقدینگی را دارد و یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت جمع‌آوری سرمایه‌های مردمی به سوی تولید است.

معاون طرح و برنامه از خانه معدن خواست بر روی این موضوع فعال شود و بتواند در سال 99 در این بخش شاهد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های مردمی باشیم.

وی توضیح داد: البته تا وقتی بازارهای موازی جذابیت بیشتری از تولید برای سرمایه‌های مردم دارد، این کار دچار سختی‌هایی است اما بخش معدن و صنایع معدنی توان این کار را دارد.

زرندی گفت: اعضای خانه معدن که از افراد خوشنام تشکیل شده، ظرفیت ابتکار عمل در این موضوع را دارند.

معاون طرح و برنامه همچنین گفت: بخش اکتشاف برای وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال 99 برای آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

زرندی افزود: باید نگاه‌های جدید هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی شکل بگیرد تا بتوانیم از این وضعیت اقتصادی عبور کنیم.

معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی تأکید کرد: رویکرد وزارتخانه مشارکت بخش خصوصی در همه برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هاست.

رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی تصریح کرد: معتقد به واگذاری برخی اختیارات به تشکل‌های خصوصی هستیم و در سال جاری قدم مهمی در این راستا برداشتیم و آمادگی داریم موضوعات بیشتری را در سال آینده به تشکل‌های تخصصی واگذار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز