تمایل اوپک برای کاهش تولید، مانع ریزش بیشتر قیمت نفت شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۳:۵۵:۴۰
کد خبر: ۹۶۱۲۲۰
تمایل اوپک برای کاهش تولید، مانع ریزش بیشتر قیمت نفت شد
معاملات نفت امروز پس از انتشار اخباری در خصوص احتمال کاهش 600 هزار بشکه‌ای نفت توسط اوپک و موافقت روسیه با کاهش تولید، تا حدودی از روند نزولی ایجاد شده از زمان شیوع ویروس «کرونا» فاصله گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، یک منبع آگاه در خصوص احتمال کاهش تولید نفت به رویترز گفته است که اوپک در پی کاهش 600 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت است.

البته این پیشنهاد تنها در کمیته فنی اوپک مطرح شده و کمیته فنی اوپک یک نهاد تصمیم گیرنده نیست و تنها به این گروه مشاوره می‌دهد. از این رو باید برای تصمیم نهایی منتظر جلسه آتی اعضای اوپک ماند.

با این حال روسیه که در بیشتر مواقع با کاهش تولید موافق است در این مورد حمایت خود را نسبت به کاهش عرضه نفت اعلام کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفته‌است که کشورش از پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت توسط گروه اوپک پلاس به منظور جبران کاهش تقاضای به وجود آمده در بازار نفت پس از شیوع ویروس کرونا در چین پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز لاوروف در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد کمیته فنی اوپک در مورد کاهش 600 هزار بشکه‌ای تولید گفت: «ما از این ایده حمایت می‌کنیم.»

وی همچنین از گفت و گوی ولادمیر پوتین با پادشاه عربستان در مورد تاثیر ویروس کرونا بر بازار نفت خبر داده است.

بر اساس گفته لاوروف، روسیه در حال مشورت با دیگر تولید کنندگان است تا تصمیم بگیرد که چه اقداماتی برای فعالان بازار مناسب است. 

در نتیجه قیمت نفت برنت در معاملات امروز در رقم 54 دلار و 91 سنت به ازای هر بشکه ثابت ماند.

همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمدییت نیز با تغییری اندک در سطح قیمتی 50 دلار و 89 سنتی معامله شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز