بیشترین کاهش قیمت نفت نتیجه بدترین نشست اوپک/ نفت ۴۵دلاری شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۰۹:۱۵:۰۹
کد خبر: ۹۷۴۲۷۶
بیشترین کاهش قیمت نفت نتیجه بدترین نشست اوپک/ نفت ۴۵دلاری شد
عدم توافق اوپک و غیر اوپک(عربستان و روسیه) برای کاهش تولید نفت در نشست روز گذشته که به گفته بیژن زنگنه بد ترین نشست تاریخ اوپک بود، باعث شد بیشترین افت برای قیمت نفت طی یک روز رقم خورده و نفت را ۴۵دلاری کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، پیشنهاد اوپکی ‌ها برای کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از تولید به شرط همراهی غیر اوپکی‌ها روز گذشته با مخالفت روسیه مواجه شد.

شکست در مذاکرات باعث افت قیمت‌ها در بازار نفت شد و قیمت نفت برنت روز جمعه بزرگترین کاهش قیمت یک روزه در طی بیش از ۱۱ سال گذشته را تجربه کرد.

شیوع ویروس کرونا بسیاری از بازارهای جهانی از جمله نفت را بهم ریخته‌است و تصمیم اوپک برای کاهش تولید می‌توانست تنها راه مقابله با روند کاهشی قیمت نفت در بحران کرونا باشد اما به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس منجر به سقوط قیمت‌ها در بازار نفت شد.

بر اساس گزارش رویترز پس از آنکه روسیه حاضر به همراهی با اوپک بر سر کاهش بیشتر تولید نفت به منظور مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا نشد،  اوپک نیز در واکنش به عدم همراهی روسیه محدودیت ها در زمینه تولید نفت خود را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش بیش از یک میلیون معامله نفت خام آمریکا در روز جمعه به ثبت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 4 دلار و 72 سنت معادل 9.4 درصد کاهش به 45 دلار و 27 سنت رسید. این پایین ترین رقم نهایی ثبت شده برای نفت برنت از ژوئن 2017 تاکنون بود و بدترین عملکرد روزانه این شاخص نفتی از دسامبر 2008 تاکنون رقم خورد.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 4 دلار و 62 سنت معادل 10.1 درصد کاهش به 41 دلار و 28 سنت رسید که پایین ترین رقم نهایی ثبت شده برای این شاخص نفتی از اوت 2016 تاکنون بود. دیروز بدترین عملکرد روزانه نفت خام آمریکا از نوامبر 2014 تاکنون رقم خورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز