شکایت پلیس راهور از سازمان ملی استاندارد

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۳:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۴۹۱۶۶
شکایت پلیس راهور از سازمان ملی استاندارد
سردار هادیان فر شکایت پلیس راهور کشور از سازمان ملی استاندارد ایران را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در حاشیه رزمایش نوروزی 1402 اظهار داشت: ما اخیرا از سازمان ملی استاندارد ایران شکایت کردیم. 

وی درباره دلایل و چرایی این شکایت افزود: به دلیل اینکه سازمان ملی استاندارد به وظایف خود عمل نمی کند از این سازمان شکایت کردیم.

به گزارش برنا، اخیرا سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور در واکنش به انتقاد مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران که گفته بود: «ژنرال‌های سلبریتی اخیرا در برخی فضا‌ها ورود می‌کنند» تاکید کرد که من ژنرال سلبریتی نیستم و برای رئیس سازمان استاندار متاسفم که از چنین عناوینی استفاده می‌کند.

وی افزود: ما اصلا در کشور ژنرال سلبریتی نداریم؛ ما سربازیم و به سربازی ولایت افتخار می‌کنیم. به همین خاطر به ایشان می‌گویم در ایران چنین کسی پیدا نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور در ادامه با انتقاد مجدد از کیفیت خودرو‌های ساخت داخل گفت: ما درباره کیفیت خودرو همچنان پیگیر هستیم، چون این وظیفه خدایی است و فردا باید در آن دنیا پاسخگو باشیم. ضمن اینکه افزایش کیفیت خودرو مطالبه مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور است و از همه مهمتر پای جان مردم و امنیت مردم در میان است.

تصادف

سردار هادیانفر با طرح این سوال که وقتی در هر ساعت ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند می‌شود خودروساز بگوید نقشی ندارد؟ افزود: تصادف هر روز اتفاق می‌افتد، اما این دلیل نمی‌شود هر روز مردم هم بمیرند. کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که با هر تصادف کسی بمیرد؟ پراید الان به هر عامل ثابت یا متحرکی می‌خورد تلفات یا مجروح می‌دهد برای همین من برای این ماشین از عنوان ارابه مرگ استفاده کردم.

هادیانفر ادامه داد: ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که هر روز خانواده هایمان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و ما سکوت کنیم.

رئیس پلیس راهور در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای ما جای تاسف است که رئیس سازمان استاندارد هنوز نرفته آلیاژ باک خودرو را اندازه بگیرد، اما ایشان پاسخ بدهد که در تصادف بهبهان چرا ۴ خودرو آتش گرفتند؟ بگویند که در ۱۰ سال گذشته چگونه نظارت کردند که وضعیت خودرو‌ها این شد.

تصادف

وی تصریح کرد: باید کیفیت ایمنی خودرو‌ها درست شود. این قطعی است. ما هر ساعت ۲ کشته داریم و از این موضوع نمی‌گذریم. تصادف امر اجتناب ناپذیری است، اما اینکه کسی داخل ماشین آتش بگیرد و از آهن پاره نتواند خارج شود به هیچ چیزی به غیر از غیراستاندارد بودن خودرو‌ها ربط ندارد.

سردار هادیانفر در ادامه با حمایت مجدد از واردات خودرو گفت: تاکید ما بر این است که حتما یک بازار رقابتی وجود داشته باشد، چون یکی از آیتم‌های اصلی که در سال ۸۵ باعث شد آمار کشته‌های تصادفات رانندگی از ۲۵ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسد آزاد شدن واردات خودروی ایمن بود. چون همان موقع که واردات آزاد شد خودروساز‌ها گرفتار شدند و رفتند آپشن‌های جدید مانند کیسه هوا و... اضافه کردند به خودروهایشان!

رئیس پلیس راهور همچنین با دعوت از رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و خودروساز‌ها برای عذرخواهی از مردم تاکید کرد: این افراد حتما عذرخواهی کنند و از همین فردا کیفیت و ایمنی خودرو‌ها را افزایش دهند.

مناظره غیر رو در روی این 2 مسئول به همین جا ختم نشد و گفت‌وگوی غیرمستقیمی به اظهارات یکدیگر از طریق رسانه ها داشتند؛ به طوری که مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد درباره اظهارات سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور که اخیرا گفته بود کیفیت خودروهای تولید داخل هیچ تفاوتی با گذشته نکرده، تصریح کرد: اگر طبق قانون سازمان ملی استاندارد در این رابطه  مرجعیت دارید، بگذارید به وظایف خود عمل کنیم. اگر هم پلیس مرجعیت دارد برود به وظایفش عمل کند.

تصادف

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین گفته بود که پلیس راهور در جایگاهی نیست که برای ما تعیین تکلیف کند! پلیس باید به وظایف ۱۸ گانه خود عمل کند که نمی‌کند. پلیس راهور در جایگاهی قرار ندارد که برای یک سازمان حاکمیتی سهم تقصیر مشخص کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز