برگزاری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۱۹:۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۵۷۳
برگزاری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی
استان البرز یکی از فعالترین شوراهای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در کشور بوده است ابراز امیدواری کرد امسال نیز این روند ادامه یابد.

 

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز با حضور مسئولان استانی در دادگستری استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، در این نشست که به ریاست احمد فاضلیان برگزار شد علاوه بر دادستان‌های شهرهای کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ مسئولات ادارات مختلف مرتبط با حفظ اراضی ملی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج تاکید کرد : نباید صرفا به برگزاری این جلسات بسنده کرد و گفت: باید نتایج را مدنظر قرار داد، بهترین راه حل این است که بعد از برنامه‌ریزی و سیاست گذاری، برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از فعالترین شوراهای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در کشور بوده است ابراز امیدواری کرد امسال نیز این روند ادامه یابد.

در ادامه این نشست نماینده شرکت آبفای استان البرز  با ارائه گزارشی حاضران را در جریان انسداد چاه‌های غیرمجاز قرار داد و گفت: چاه‌های غیرمجاز مسلوب‌المنفعه شده در سال 93 به رقم 286 رسید و همچنین تعداد 106 چاه در سال جدید مسدود شده است.

وی با بیان اینکه از سال 91 تاکنون بیش از 848 چاه مسلوب المنفعه شده است ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان برای مسلوب المنعه کردن این چاه‌ها هزینه شده است.

نماینده شرکت آبفای استان البرز همچنین از توقیف 93 دستگاه حفاری غیرمجاز در استان از ابتدای سال 93 تاکنون خبر داد و گفت: باید شرکت‌های حفاری در استان البرز ساماندهی شوند تا جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم احداث چاه را تجاوز به حقوق خود بدانند، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و رسانه‌ها، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور حجمی برای چاه های مجاز را از جمله اقدامات موثر در کاهش احداث چاه دانست.

در پایان این نشست استفاده از ظرفیت رسانه ها و همچنین توجیه دهیاران به عنوان راهکارهای پیشنهادی برای تسریع در جلوگیری و برخورد با تصرف اراضی ملی و احداث چاه های غیرمجاز مورد تصویب قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز