رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج :

فعالیت های قرآنی باید از سنین پایه وارد برنامه های زندگی افراد شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۲۳:۳۵:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۰۸۷
فعالیت های قرآنی باید از سنین پایه وارد برنامه های زندگی افراد شود
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، علی حاج کاظم رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: فعالیت های قرآنی و انس با این کتاب آسمانی باید از سنین پایه وارد برنامه های زندگی افراد شود و متاسفانه در این حوزه غربت خاصی احساس می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، علی حاج کاظم در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز طی سخنانی در جمع خبرنگاران بیان داشت: هر استان کشور نیازمند برگزاری یک نمایشگاه دایمی قرآن و عترت است و نیاز به رهنمودهای این کتاب آسمانی موضوعی نیست که تنها محدود به یک ماه از سال باشد.
 
وی با بیان اینکه قرآن کریم دربرگیرنده نقشه راه زندگی انسانها برای حرکت در مسیر صراط مستقیم و رسیدن به قله های فلاح و رستگاری است، عنوان کرد: متاسفانه و به دلیل ترویج شبیخون فرهنگی، قرآن کریم در زندگی شهری به کتابی نمادین تبدیل شده است که در طاقچه ها و گنجه ها نگهداری می شود اما کمتر مورد مطالعه و تفسیر قرار می گیرد و این یک آسیب بزرگ فرهنگی و اجتماعی است.
 
این مسئول شهری خاطر نشان کرد: این در حالی است که آیه آیه قرآن کریم شامل توصیه ها، دستورات و راهنمایی های خداوند متعال خطاب به بندگان برای تشخیص سره از ناسره است اما در حال حاضر جوانان و نوجوانان آنطور که باید و شاید با این کتاب نورانی انس لازم را ندارند و در این زمینه نیاز به فرهنگسازی مضاعف احساس می شود.
 
عضو هیئت رئیسه پارلمان محلی کرج در ادامه اذعان داشت: در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت البرز نیز موسسات قرآنی، رسانه ها، فرهنگسراها و مراکز قرآنی و تحقیقاتی حضوری جدی داشتند و تازه ترین تولیدات و محصولات فرهنگی خود را در خصوص نشر آموزه های دینی و قرآنی به تصویر کشیدند که جای بسی امیدواری است.
 
حاج کاظم با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتابی سراسر نور و رحمت و برکت است و نسل جدید باید با آن انس بیشتری بگیرند، گفت: در هیاهوی عصرکنونی که هزاره ارتباطات مجازی نام گرفته است، نهادهای فرهنگی باید هوشیاری بیشتری برای مقابله با آسیب های فرهنگی و شبیخون دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشند.
 
یادآور می شود عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه برنامه های عصر دیروز خود همچنین از مرکز خیریه رستگاران خانه مهر بازدید به عمل آورد و در ادامه به تماشای نمایش مذهبی مرثیه عشق که به مناسبت ایام قدر به صورت رایگان برای شهروندان اکران می شود، نشست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز