عضو شورای شهر کرج :

روند مطالعات احداث BRT تسریع شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۰:۵۹:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۰۲۶
روند مطالعات احداث BRT تسریع شود
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بر تسریع در مطالعات احداث BRT جهت توسعه حمل و نقل عمومی شهر کرج تاکید کرد و گفت: با توجه به ضرورت و تاثیر این طرح در کنترل ترافیک شهری، لازم است کارشناسان شهرداری بر اجرای امر اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، ترافیک از جمله معضلاتی است که نیازمند چاره جویی در مقیاس های کلان استانی و درون شهری می باشد و عدم آماده بودن ساختارهای فیزیکی همچنین ساختارهای ارتباطی از جمله مهمترین مشکلاتی است که در رابطه با شکل گیری ترافیک در سطح شهر مطرح می شود و حل آن نیاز به برنامه ریزی های مدون دارد.
 
مساله ترافیک در کرج در حال حاضر به یکی از بزرگترین دغدغه های مردم و مسئولان تبدیل شده که از راهکارهای عبور از این معضل ایجاد زیرساخت ها و تقویت توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در شهر است.
  
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مطالعات اجرای طرح BRT جهت توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است اظهار داشت: با توجه به ضرورت این طرح، کارشناسان شهرداری بر این مهم اهتمام ویژه داشته و مطالعات را جهت بررسی بیشتر و تصویب به شورای شهر ارائه دهند.
  
به گفته فیروزگاه  سیستم BRT  از جمله سیستم های حمل و نقل سریع و عمومی شهری است که از مزایا و ویژگی های بارزی به لحاظ صرفه جویی های اقتصادی، تامین رفاه مسافرین در جابجایی های درون شهری، پیشگیری از آلودگی هوا و ... دارد و  مجموعه ای کامل از تسهیلات و خدمات مطلوب در زمینه انجام فعالیت مربوط به حمل و نقل عمومی است.
 
این عضو شورا بر لزوم زمینه سازی برای راه اندازی سیستم BRT در کرج تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی و طراحی صحیح در این خصوص، امکان بر قراری و راه اندازی این سیستم کارآمد در نقاط پر تردد شهری را فراهم می کند و با توجه به اینکه شهرداری اقدام به انجام مطالعات و بررسی در خصوص باید ها و نبایدهای اجرای این طرح را عهده دار است ضرورت دارد تا هر چه سریعتر نتایج مطالعات را به شورای شهر منتقل نماید.

وی با تاکید بر تقویت و توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در قالب خطوط ریلی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی اظهار داشت: برنامه ریزی در این خصوص از اولویتهای مهمی است که در دستور کار مدیریت شهری و سازمانهای وابسته قرار دارد و مجموعه مدیرت شهری و دیگر دستگاه های ذیربط با اشراف بر عدم مهیا بودن زیرساختهای کرج برای توسعه راه های درون شهری حمل و نقل عمومی، اجرای طرح های مختلفی را پیش بینی کرده اند که از جمله آن مطالعه راه اندازی خط BRT است.

فیروزگاه نرخ رشد و افزایش جمعیت در این کلانشهر را به عنوان بحران اساسی زندگی شهری در عرصه های مختلف به ویژه ترافیک ذکر و عنوان کرد: مهیا نبودن زیرساختهای شهری مانع از اجرای برخی طرح های کلان در خصوص رفع معضل ترافیک می شود که اجرای طرح BRT در کل شهر از جمله آن است و با توجه به اینکه خدمت رسانی به شهروندان از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری است راه‌اندازی این خطوط میتواند گامی موثر جهت خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان و توسعه سرانه خدمات در این کلانشهر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز