مدیر بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب استان البرز :

به پروژه‌هایی که دولت اجرا می‌کند اطمینان کنیم، زیرا این طرح‌ها بدون پشتوانه علمی انجام نمی‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۱:۵۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۴۸۳۶
به پروژه‌هایی که دولت اجرا می‌کند اطمینان کنیم، زیرا این طرح‌ها بدون پشتوانه علمی انجام نمی‌شود
مدیر بهره برداری و حفاظت از منابع آب استان البرز با بیان اینکه انتقال آب رودخانه کرج از طریق تونل به تهران یکی از نگرانی‌های استان البرز است گفت: هر طرحی که توسط دولت اجرا می‌شود باید ارزیابی زیست محیطی شود و بدون ارزیابی زیست محیطی انجام آن امکان پذیر نیست.

حمیدرضا منصوری در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، گفت: طرح‌هایی که قرار است توسط دولت اجرا شود، پیش از اجرا باید ارزیابی زیست محیطی شود در غیر این صورت اجرای آن طرح امکان پذیر نیست.

وی افزود: انتقال آب رودخانه کرج به تهران از طریق تونل طرحی بزرگ است که مطالعات زیست محیطی آن از طرف وزارت نیرو از چند سال قبل انجام شده است تا در صورت عدم ایجاد خطر زیست محیطی اجرا شود.

وی به جلسات شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست استاندار البرز اشاره کرد و اعلام کرد: این شورا اخیرا طی مصوبه‌ای ، اداره کل حفاظت از محیط زیست استان را موظف کرده است تا مطالعاتی را برای بررسی حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج انجام دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مطالعات نشان خواهد داد که در صورت اجرای پروژه انتقال آب رودخانه کرج از طریق تونل به تهران حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

مدیر بهره برداری و حفاظت از منابع آب استان البرز ادامه داد: در هر حال این پروژه یکی از دغدغه‌های استان است اما باید به پروژه‌هایی که دولت اجرا می‌کند اطمینان کرد زیرا این طرح‌ها بدون پشتوانه علمی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم یک دولت زیست محیطی است تصریح کرد: بعید می‌دانم این دولت چنین پروژه‌ای را بدون ملاحظات زیست محیطی انجام دهد.

منصوری در پایان گفت: در هر حال اداره کل حفاظت محیط زیست موظف است تا سرنوشت حق آبه زیست محیطی استان البرز را پیش از اجرای این طرح بررسی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز