مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرزگفت:

طرح پایدار سازی مشاغل در استان البرز به اجرا در آمد

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۲:۰۴:۵۴
کد خبر: ۴۶۷۴۳۳
طرح پایدار سازی مشاغل در استان البرز به اجرا در آمد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرزگفت: طرح پایدار سازی مشاغل برای چهار هزار و 300 مجری طرح های اشتغال کمیته امداد این استان به اجرا درآمد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرزگفت: طرح پایدار سازی مشاغل برای چهار هزار و 300 مجری طرح های اشتغال کمیته امداد این استان به اجرا درآمد.

علی سالار کیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: این طرح امسال با هدف افزایش ضریب موفقیت دراجرای طرح های اشتغال و خودکفایی ، زیر نظر اساتید مجرب در برنامه های ویژه پایدارسازی مشاغل به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: ارایه مشاوره و راهنمایی شغلی به خانواده های نیازمند که از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره مند شده اند از جمله برنامه های کمیته امداد در جهت کسب استقلال خودکفایی مددجویان است.

سالارکیا گفت: آموزش های کوتاه مدت شیوه های بازاریابی، آشنایی با قوانین اصناف و مالیات، مشتری مداری، آشنایی با فنون کسب و کار با بهره گیری از علم روز در زمره محورهای این طرح قرار دارد.

وی افزود: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می شوند.

سالارکیا یادآورشد: طرح های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی های فردی مجریان و با ارایه آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف دارد.

این مسئول گفت: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود.

وی افزود: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی به کار فرما پرداخت می شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار خاطرنشان کرد: دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت درفعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود.

سالار کیا تاکید کرد: آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است.

وی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع ، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز