۴ هزار و ۵۰۰ طرح خودکفایی توسط نیازمندان در البرز

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۱:۵۷:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۹۹۹
۴ هزار و ۵۰۰ طرح خودکفایی توسط نیازمندان در البرز
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: 4 هزار و 500 خانواده نیازمند فاقد شغل دراین استان با اعطای تسهیلات و حمایت های معنوی و مادی این نهاد، در بخش های خدماتی مشغول به کار هستند.

علی سالارکیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،افزود: توانمند سازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت از طریق اشتغال و خودکفایی ، همواره به عنوان اصلی ترین هدف کمیته امداد مطرح است.

وی ادامه داد:طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و بالا بردن ضریب موفقیت شغلی، تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد.

سالارکیا گفت: خانواده های نیازمند مجری طرح های خدماتی اغلب در مشاغلی همچون تعمیرات خودرو ، تاسیسات برق ، آب و گاز ، نجاری ، پیرایش و آرایشگری ، حمل و نقل مسافر و بار مشغول به کار هستند .

وی یادآور شد : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد .

سالارکیا اضافه کرد : سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی ، دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود .

وی گفت : کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن ، در سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و سال دوم نیمی از حق بیمه ، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می شود .

این مسئول با اشاره به برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار افزود : دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود .

مدیرکل کمیته امداد استان البرز تاکید کرد: آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است.

سالارکیا افزود : بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغالزایی ، از محل اعتبارات بانکها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می شود.

وی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز