پژوهشگاه مواد و انرژی تلاش می کند در حل مسائل اساسی کشور نقش مهم و اساسی داشته باشد

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۳:۵۶:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۵۶۲
پژوهشگاه مواد و انرژی تلاش می کند در حل مسائل اساسی کشور نقش مهم و اساسی داشته باشد
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان البرز گفت که این پژوهشگاه با توجه به سابقه طولانی در هر سه موضوع انرژی های تجدیدپذیر، محیط زیست و آب و توسعه مواد پیشرفته طرح های مهمی را پیشنهاد داده است.

سید محمد مهدی هادوی روز دوشنبه در گفت و گوی با خبرگزاری برنا ، افزود: این امید وجود دارد در جلسات هیئت دولت، این طرح ها مصوب شده و از این طریق قابلیت های پژوهشگاه مورد استفاده واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مواد و انرژی تلاش می کند در حل مسائل اساسی کشور نقش مهم و اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور رئیس جمهوری به عنوان مسئول اجرایی سیاست های کشور و همچنین وزراء در استان البرز حتما منشا خیر و برکت خواهد بود.

هادوی افزود: محیط زیست، آب و انرژی از جمله بحران های جهانی هستند که استان البرز نیز به این سه موضوع مهم مبتلاست که تصمیمات و مصوبات ریاست جمهوری در این سفر می تواند بسیار راه گشا باشد.

وی اظهار داشت:حل مشکلات محیط زیست، آب و انرژی علاوه بر اینکه به اقتصاد ملی کمک زیادی می کند، به آرامش و زندگی سالم مردم می انجامد و به نظر می رسد در این سفر استانی، بتوان از تصمیمات استانی استفاده کرد که منافع آن در کل کشور ملموس خواهد بود.

هادوی ادامه داد: از طرح هایی که پژوهشگاه مواد و انرژی پیشنهاد کرده است طرحی است برای کاهش تبخیر آب های پشت سد کرج و استفاده توامان از انرژی خورشیدی که بر سطح آب می تابد در این طرح، با استفاده از پانل های خورشیدی خاص، سطح آب پوشانده شده و ضمن کاهش تبخیر آب، از انرژی تجدیدپذیر استفاده می شود.

هادوی گفت که پیشنهاد دیگری نیز وجود دارد که به موضوع محیط زیست و همچنین کمک به حل بحران آب در استان البرز می پردازد.

این پژوهشگاه یکی از قطب های علمی و تحقیقاتی کشور است که دستاوردهای علمی ، اختراعات و نوآوری های متعدد آن تاکنون توجه پژوهشگران جهان را به خود معطوف کرده است.

پژوهشگاه مواد وانرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز مستقر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز