نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه ۲ کرج

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۰:۳۶:۲۹
کد خبر: ۴۹۳۲۲۰
نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه ۲ کرج
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج گفت: در این ناحیه شورای سواد آموزی ، کارگاه آموزشی ریاضی و نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی برگزار شد.

فرشته فهمیده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ،  افزود: در این ناحیه شورای پشتیبانی سواد آموزی به منظور بررسی وضعیت سواد آموزی ، برنامه ریزی برای شناسایی افراد بی سواد البته با مشارکت ، ابتکار و پشتکار مدیران و رابطان سواد آموزی در مدارس برگزار شد.

 

وی اظهار کرد: لازم است مدیران و رابطان سواد آموزی در شناسایی ، جذب و آموزش بی سوادان در این ناحیه نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش والای کسب علم و دانش در دین مبین اسلام اظهار کرد: باید فرصت مناسب را برای آموزش مفاهیمی مانند حقوق شهروندی و کسب مهارت های لازم در کلاس های سواد آموزی برای افراد بی سواد فراهم کنیم.

وی درادامه به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که امروزه بخش بزرگی از زندگی تمامی افراد با هر سطح تحصیلاتی را تشکیل می دهد پرداخت و یادآور شد: با اجرای طرح های انگیزشی و تشویقی از طریق فضای مجازی باید افراد بی سواد را به سوی فراگیری خواندن و نوشتن سوق داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج بیان کرد: در مراکز سواد آموزی می توانیم گام مهمی را در افزایش سطح آگاهی عمومی سواد آموزان وبه روز رسانی اطلاعات شهروندان برداریم.

فهمیده گفت: سواد آموزی در عصر کنونی تنها به معنای توانایی خواندن و نوشتن نیست بلکه ابزاری برای فائق آمدن برمشکلات ، درک عمیق مبانی دینی و اعتقادی ، تعاملات اجتماعی و فرهنگی است.

وی درادامه ضمن اشاره بر موفقیت های حاصل شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ریشه کن کردن بی سوادی در کشور افزود: ما قائل برآن هستیم تا با کمک تمام دستگاهها و مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی مراکز یادگیری محلی به سمت ریشه کن کردن بی سوادی حرکت کنیم.

** برگزاری کارگاه آموزش ریاضی در ناحیه 2 آموزشی کرج

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج گفت: برای ارتقای کیفیت فرایند آموزش و یادگیری و با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته برای توانمندسازی نیروی انسانی کارگاه آموزش ریاضی ویژه آموزگاران اول و دوم ابتدایی در این ناحیه برگزار شد.

فهمیده اظهار کرد: کارگاهی با عنوان 'ریاضی پایه اول و دوم' به مدت 2 ساعت برای همکاران پایه اول و دوم مقطع ابتدایی در سالن شهید رجایی اداره تشکیل شد.

وی ادامه داد : در این کارگاه آموزشی - مهارتی لشگری استاد و مدرس کشوری درس ریاضی در مورد مباحث مشترک کتاب ریاضی پایه های اول و دوم نکات لازم را بیان کردند و به سوالات مطرح شده از سوی آموزگاران نیز پاسخ داده شد.

**نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه 2 کرج

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج در ادامه به برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی این ناحیه پرداخت و اظهار کرد: این نشست با هدف همفکری ، همگرایی و هم افزایی در بین مدیران مدارس این ناحیه با هدف رشد کمی و کیفی فرآیند امور آموزشی و تربیتی برگزار شد.

وی بیان کرد: در این نشست خاطره رضایی معاون آموزش ابتدایی و زهرا اسماعیل پور کارشناس مسئول آموزش ابتدایی برای مدیران مدارس در زمینه قوانین و ضوابط کاری ، اجرای طرح های آموزشی و تربیتی که درپایه ابتدایی در حال اجراست و همچنین مستند سازی فعالیت های کلاسی سخن گفتند.

وی یاد آور شد: در این نشست بر بهبود کیفیت ارتقای مدیریت آموزشگاهی ، مسایل وچالش های که مدیران با آن مواجه هستند و همچنین کیفیت بخشی به طرح ها و برنامه های آموزش ابتدایی تاکید شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز