مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز :

استاندارد سازی و بروز رسانی امکانات آتش نشانی های البرز ضرورت دارد

۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۱۱:۲۶:۵۵
کد خبر: ۵۲۳۱۶۸
استاندارد سازی و بروز رسانی امکانات آتش نشانی های البرز ضرورت دارد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت که تجهیز، استاندارد سازی و بروزرسانی امکانات آتش نشانی های استان، مطالبه اصلی استانداری از شوراهای شهر و شهرداری ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی مهرور روز یکشنبه درهمایش بازنگری حادثه ساختمان پلاسکو با عنوان 'درس هایی که باید آموخت' درسالن شهدای دولت استانداری البرز با اشاره به ابعاد و تاثیرگسترده این حادثه افزود: چنین خطری می تواند در کمین استان البرز نیز باشد از این رو نیاز است که در این رابطه پیش بینی ها و پیشگیری های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: آموزش های مقابله با بحران باید در البرز مستمر باشد چرا که در حوزه پیشگیری یکی از اهم امور آموزش عمومی محسوب می شود.

مهرور گفت: در حوزه شهرداری ها و شوراهای شهر تکالیفی مشخص شده و باید به صورت ویژه در این امر تدبیر داشته و اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: ضعف هایی در امکانات و نیروهای انسانی وجود دارد

، از این رو باید در 16 شهر استان مدیران شهری برای ارتقاء ملزومات ضروری و استاندارد سازی آنها اهتمام داشته باشند.

وی افزود: برقراری شورای هماهنگی ستاد بحران و شهرداری های استان اقدام خوبی برای سنجش میزان آمادگی دستگاه های امدادی و خدمات رسان است.

مهرور اضافه کرد: باید فرهنگ ایمنی در مردم نهادینه شود که رویکردی جدی برای مقاوم سازی و بازسازی ساختمان های فرسوده داشته و همچنین در نظام مهندسی استان نظارت بر ساخت و سازها با دقت و شدت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه ساختمان ها در سال گذشته یکی از اولویت های مدیریت بحران کشور بوده گفت: با پیگیری هایی که از سوی دفتر فنی استانداری بوده موضوع بیمه بناهای روستایی در اولویت امور بوده از این رو در استان نیز باید این عزم وجود داشته باشد همچنین ساختمان های اداری نیز در این رابطه باید اقدامات ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزافزود: مانور صفر برای تخلیه ساختمان ها خواهیم داشت که توان دستگاه های امدادی و خدماتی سنجیده شود و این اقدام از قبل اطلاع رسانی نخواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار می رود چنین اقدامی در تمامی ساختمان ها صورت گیرد تا میزان آمادگی در مواجهه با بحران سنجیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز