دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ :

صدور کیفرخواست برای اختلاس ۶میلیارد ریالی و ایجاد آتش سوزی عمدی در پست بانک هشتگرد

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۲:۵۲:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۲۹۲
صدور کیفرخواست برای اختلاس ۶میلیارد ریالی و ایجاد آتش سوزی عمدی در پست بانک هشتگرد

 

به گزارش خبرگزاری برنا ،  از دادگستری استان البرز، حیدر جعفری روز سه شنبه در تشریح آخرین جزئیات پرونده اختلاس 6 میلیارد ریالی و ایجاد حریق عمدی در شعبه پست بانک هشتگرد، گفت: اواخر سال 94 گزارشی به دادسرای شهرستان ارجاع داده شد که در ساعات اولیه صبح، شعبه پست بانک این شهرستان دچار حریق شده است.

 

وی اضافه کرد: در این آتش‌سوزی تعداد 800 پرونده شامل قراردادهای بانکی، مدارک وام گیرندگان و ضامن به ارزش ریالی 6 میلیارد ریال معدوم می‌شود.

 

جعفری گفت: با صدور دستور دادستانی، تحقیقات تخصصی در مورد این پرونده آغاز و در بررسی‌ها یکی از متصدیان بانک که عضو گروه اعتبارات بوده به عنوان مظنون مطرح شد.

وی ادامه داد: در حین بررسی این پرونده شکایتی از طرف مدیر شعب پست بانک استان البرز بر علیه رئیس سابق پست بانک هشتگرد به اتهام سوء استفاده از مدارک اشخاص و مشتریان شعبه بدون اطلاع آن‌ها، سوء استفاده از اختیارات برای تشکیل پرونده‌های صوری و واریز کردن وجوه در قالب تسهیلات به حساب‌های مذکور و برداشت وجوه از آن‌ها عنوان شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ گفت: با این شکایت پرونده ابعاد وسیع‌تری پیدا کرد و هر دو متهم یعنی کارشناس اعتبارات و رئیس سابق شعبه هشتگرد بازداشت شدند.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و جمع‌آوری مستندات، تخلفات گسترده مالی و عمدی بودن آتش سوزی در این شعبه برای از بین بردن اسناد تخلف محرز شد.

جعفری اضافه کرد: هر دو متهم به اتهام آتش‌سوزی عمدی، سوء استفاده از اسناد اداری و بانکی، اختلاس به مبلغ 6 میلیارد ریال از طریق جعل و سندسازی اوراق بانکی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و هم اکنون پرونده پس از تهیه کیفرخواست به دادگستری شهرستان ارسال شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز