معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شوند

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۲:۲۸
کد خبر: ۶۰۰۹۶۴
معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شوند
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری فردیس بر لزوم توجه به مناسب سازی معابر برای سالمندان، معولان و جانبازان در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اصول مناسب سازی در معابر عمومی، باید در ساخت و سازها و نظارت دقیق دستگاه های ذیربط رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدرضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در نشست پیگیری و هماهنگی مناسب سازی معابر شهرستان فردیس، افزود: معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شوند.

وی ادامه داد: مبادی ورودی مساجد، پارک ها، بانک ها، ادارات و پیاده رو ها باید موارد مناسب سازی را رعایت کنند و این اقدام نشان از اهمیت به جامعه معلولان است.

وی با بیان اینکه در سطح شهر مناسب سازی برای سالمندان و معلولان امری لازم و ضروری است، افزود: بعضی اوقات به جای مناسب سازی مسیرهای مشخص شده برای این قشر سخت تر می شود.

فلاح نژاد گفت: تشکیل جلسات بدون اجرایی شدن مصوبات مشکلی را حل نمی کند و باید گزارش اقدامات ادارات در خصوص مناسب سازی به اداره بهزیستی به عنوان دبیر ستاد ارسال شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری فردیس گفت: باید کمیته حفاری برای مناسب سازی معابر عمومی تشکیل شود و اداره کل مسکن و شهرسازی استان برای نظارت عملکرد شهرداری ها نیرو مستقر کند.

فلاح نژاد افزود: فضای مدارس شهرستان به گونه‌ای ساماندهی شود که امکان تحصیل و رفت و آمد دانش‌آموزان معلول در مدارس به راحتی فراهم باشد.

وی اظهار داشت: حفظ کرامت معلولان، سالمندان و نابینایان مستلزم مناسب‌سازی فضای ادارات و بافت شهری برای سهولت تردد است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: طبق ابلاغ سازمان بهزیستی از سال 88 اهتمام جدی برای مناسب سازی معابر عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز