استاندارالبرز:

تراکم جمعیت در البرز ۶۶۹ نفر در هر کیلومتر مربع است

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۲:۳۱:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۰۲۳
تراکم جمعیت در البرز ۶۶۹ نفر در هر کیلومتر مربع است
استاندار البرز با بیان اینکه موضوع مسافربری شدن فرودگاه پیام از طریق رسانه های اطلاع رسانی و به مطالبه مردمی تبدیل شده است ، گفت: انتظار می رود با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،محمد علی نجفی روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور وزیر ارتباطات اطلاعات و فناوری افزود: این امر مهم در تحقق اشتغال استان البرز تاثیر گذار است و بنابراین نیازمند مساعدت هرچه بیشتر وزارتخانه هستیم.

وی گفت: تراکم جمعیت در البرز 669 نفر در هر کیلومتر مربع است اما در کشور 46 نفر می باشد در حالیکه در شهر کرج به 891 نفر یعنی 19 برابر کشور می رسد.

نجفی اظهار داشت: متوسط سرانه فضای آموزشی کشورکه بالای 5 مترمربع بوده در استان البرز دو ونیم مربع است که مدارس دو نوبتی در البرز با جمعیت بالای دانش آموزی همراه است.

استاندار البرز تاکید کرد: مشکلات البرز جدا از تهران نیست ، 14 استان گذر از البرز دارند که باید نگاه ویژه داشت .

وی یکی دیگر از نیازهای البرز را تکمیل بزرگراه شهید همت دانست و خواستار در تسریع در انجام این پروژه شد.

نجفی گفت: زندان ها یکی از مشکلات اصلی است که دو زندان بزرگ کشور در این استان قرار گرفته و باید به آن توجه داشت که انتقال زندان ها دراین زمینه مهم است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: درسال جاری در بحث اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست انتظار می رود وعده ها در تحقق سهمیه 33 هزار نفری حداقل به 45 هزار نفر ارتقایابد .

وی تاکید کرد: استقبالی که سرمایه گذاری دارد قابل توجه است که مشکلات شعاع 120 کیلومتری قبلا قول داده شده بود ولی رفع نشده است .

نجفی افزود: نگاه مالیاتی کشور به تولید کننده باید در راستای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و درسالی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده اند با نگاه ویژه به تولید و اشتغال می بینیم متاسفانه پرونده های چند سال قبل به میدان می آید.

استاندارالبرز ، مشکلات صنایع و تولیدات همراه با طرح های اشتغاالزایی را نیز از دیگر مسائلی عنوان کرد که دنبال می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز