از مسافران و گردشگران نوروزی انتظار می رود برای مراقبت بیشتر از مواهب الهی همکاری کنند

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۳:۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۸۹۹۴۴
از مسافران و گردشگران نوروزی انتظار می رود برای مراقبت بیشتر از مواهب الهی همکاری کنند
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از مسافران و گردشگران نوروزی خواست در کنار تفرج در طبیعت از آسیب به جنگل ها و مراتع به عنوان سرمایه های همگانی خودداری کنند.

حامد فرضی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا، افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد تخریب بی رویه منابع طبیعی هستیم که در این میان همدلی ومشارکت تمام اقشار مردم برای حفاظت و احیای این منابع به صورت جدی قابل لمس است.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات و آغاز سفرهای نوروزی گفت: از مسافران و گردشگران نوروزی انتظار می رود برای مراقبت بیشتر از مواهب الهی با ماموران حفاظت مراتع و جنگل ها و حفاظت محیط زیست همکاری بیشتری کنند.

فرضی به نکاتی در خصوص پیشگیری برای تخریب و به خطر افتادن منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: مسافران قبل از شروع سفر کیسه زباله همراه خود داشته باشند و از رهاسازی زباله ها در طبیعت خودداری کنند.

وی همچنین از مسافران خواست واز افروختن آتش در مکان هایی که سبب آتش سوزی مراتع و درختان می شود ، خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به گردشگران توصیه کرد که رودخانه ها را سالم و پاکیزه نگه دارند.

وی بیان داشت : رها سازی بطری های شیشه ای از عوامل آتش سوزی مراتع شناخته شده زیرا با گرم شدن هوا و تابش نور خورشید این بطری ها سبب شعله ور شدن آتش در مراتع می شود.

فرضی در پایان به مسافران وگردشگران توصیه کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آسیب زدن به طبیعت و همچنین آتش سوزی در مراتع، با سامانه ارتباطی 1504 تماس گرفته و مراتب را به ماموران یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.

استان البرز بیش از 400 هزار هکتار عرصه طبیعی و ملی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز