وارد شدن۵۶۰ تن گوشت تازه گوسفندی از فرودگاه پیام البرز به کشور

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۲:۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۹۰۲۴۸
وارد شدن۵۶۰ تن گوشت تازه گوسفندی از فرودگاه پیام البرز به کشور
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت که برای نخستین بار 560 تن گوشت تازه گوسفندی از کشورهای آسیای میانه از طریق فرودگاه پیام این استان وارد کشور شد.

دکتر علی اصغر شریفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا، با اشاره به اینکه واردات این میزان گوشت طی سه ماهه پایانی امسال انجام شده، افزود: ذبح گوسفند در کشورهای مورد نظر تحت نظارت شرعی و کارشناسان سازمان دامپزشکی انجام شده است .

وی در ادامه به عملکرد 11 ماه گذشته اداره قرنطینه دامپزشکی استان اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت برواردات 636 کیلوگرم خوراک ماهی، 310 راس دام زنده، 28 هزار و 636 تن ذرت تراریخته و یک هزار و 167 تن غذای حیوانات از جمله فعالیت های این بخش است.

شریفی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت های صادراتی و وارداتی در این استان از طریق فرودگاه پیام انجام می شود، گفت: صادرات 24 تن مکمل غذای دام و طیور، 3500 قطعه پولت، 1870 کیلوگرم خرچنگ دراز آب شیرین، 2045 کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، 21 هزار و 597 کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، 49 کیلوگرم خاویار،3 قطعه پرنده زینتی، 14 راس گوساله و گاو، یک راس اسب و 7 قلاده حیوانات وحشی از دیگراین فعالیت ها دراین مدت است.

وی اضافه کرد که 193 راس اسب وارداتی نیز در این استان نیز مراحل قرنطینه را طی کردند.

بخشی صادرات و واردات کشور از طریق فرودگاه پیام البرز انجام می شود و اداره کل دامپزشکی نقش موثری در نظارت برمواد غذایی و بخشی از صادرات و واردات را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز