افزایش توجه رقبای روحانی به مناطق محروم؛

هر منطقه محروم، یک صندوق رای/ روحانی عمل می کند رقبا عکس یادگاری می گیرند

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۱:۰۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۳۴۹
هر منطقه محروم، یک صندوق رای/ روحانی عمل می کند رقبا عکس یادگاری می گیرند
خبر رسید تعدادی از کسانی که پیش از ثبت نام رسمی در وزارت کشور، کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اند و البته اسم آن‌ها در لیست‌بندی جمنا هم جلب نظر می‌کند، در آستانه سال نو به مناطق محروم می‌روند و با حضور در بین روستاییان با عکس‌های یادگاری ویترینی برای جلب آرای مردم آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، ماراتن انتخابات و نزدیک شدن به زمان بندی این رقابت، شاید بتواند بهترین مجال برای خودنمایی افرادی باشد که از سویی برای جویای نام و نشانی در این کارزار وارد شده و از سویی دیگر برای خودنمایی دست به تخریب رقیب مقابل می‌زنند.

چنانچه در دین مبین اسلام و از جانب پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت این موضوع بیان شده است: "همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود".

خبر رسید تعدادی از کسانی که پیش از ثبت نام رسمی در وزارت کشور، کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اند و البته اسم آن‌ها در لیست‌بندی جمنا هم جلب نظر  می‌کند، در آستانه سال نو به مناطق محروم می‌روند و با حضور در بین روستاییان با عکس‌های یادگاری از خود ویترینی برای جلب آرای مردم آماده می کنند و در این بین سعی دارند این سوال را در ناخودآگاه مخاطب ایجاد کنند که حسن روحانی در 4 سال ریاست جمهوری چرا هم سفره روستاییان و مناطق محروم نبود و گوش شنوای مشکلات آن‌ها از نزدیک نشده است.

ثمره چهار سال فعالیت در مناطق محروم

انتقاد از کنارگیری روحانی از مناطق محروم و روستایی در حالی بود که تنها با یک جست‌‎وجوی ساده در گوگل می‌توان منطق را به این قضاوت دعوت کرد که دولت یازدهم در پایان کار خود و گذشت 4سال جدای از سفرهای استانی به مناطق مختلف کشور، چقدر موفق بوده و در این بین شاید نیازی به خودنمایی نیست. در تعریف درست مسند اجرایی ریاست جمهوری نباید به دنبال فردی بود که با مشتی از وعده های انتخاباتی از این روستا به روستایی دیگر رفته و با ظاهر مردم‌داری سبد رای خود را  دور بگرداند.  دولت در همه این چهار سال سعی کرده تلاش خود را در جهت بهبود شرایط بهداشتی و درمانی، امکاناتی نظیر آب، برق، ارتباطات و بازسازی مسکن ‏روستایی انجام دهد.

 شبکه‌های آبیاری و زهکشی

  دولت یازدهم تا پایان سال95،  135 هزار و 636 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی اجرایی کرد ‏و در کنار آن 21 هزار و 988 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فرعی نیز احداث شد. احداث این ‏شبکه‌ها به معنای بهره‌برداری درست از نعمت آب برای کشاورزی است. ضمن اینکه با اجرای این طرح‌ها، ‏‏70 هزار اشتغال برای روستاییان ایجاد خواهد شد.

امروز 72 درصد از جمعیت روستایی از آب شرب سالم ‏برخوردار هستند و تا پایان سال 94 یعنی در گذر از تنها نیمه عمر دولت  حدود 37 هزار و 952 روستا در کشور با جمعیت بیش از 20 میلیون و ‏‏223 هزار نفر تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفتند و این روند نیز تا پایان دولت یازدهم ‏ادامه خواهد یافت.‏

برق‌رسانی

 از سال 92 و آغاز دولت ‏یازدهم تا شهریور 95، 1661 روستا برق‌دار شدند و در سال جاری نیز مجموعاً 580 روستا از نعمت برق ‏برخوردار خواهند شد و در مجموع با اقدامات انجام شده 56 هزار و 633 روستای کشور برق‌دار خواهد شد.

گازرسانی

در زمینه گازرسانی به روستاها نیز اقدامات خوبی در دولت یازدهم آغاز شده است. در ‏خرداد سال 92 مجموعاً 14 هزار و 329 روستا از گاز برخوردار بود و امروز تا پایان شهریور سال 95،  21 هزار ‏و 273 روستا گازدار شده است و تلاش است تا پایان دولت یازدهم این رقم به 26  هزار روستا برسد.

بهداشت

در سال 93 و 94، فعالیت یکهزار و 986 خانه بهداشت در روستاها آغاز شده و از دیماه سال ‏94 نیز احداث 336 مرکز بهداشتی روستایی آغاز شد.  امروز 6 هزار و 851 پزشک عمومی و بیش ‏از 5 هزار ماما، در روستاها مستقر هستند و این همه برای تأمین سلامت روستایی است.‏

در زمینه خدمات بهداشتی روستایی در سال 92، حدود 450 میلیارد تومان ‏اعتبار وجود داشت و این اعتبار در سال 95 به حدود 3 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از 6 برابر افزایش یافته است.

ایران با توجه به موقعیت در حال توسعه بودن نیازمند فعالیت های عمرانی و راهبردی است و شاید وقت آن رسیده است با امید و نیت خدمت رسانی  میدان را از شعارزدگی خالی کنیم. روحانی با عملکرد خود در مناطق محروم و بازتاب آن در رسانه های رسمی نشان داد که خدمت واقعی در قالب عمل مثمر ثمر خواهد بود و دغدغه مردم آنقدر بارسنگینی بر دوش یک مسوول عالی رتبه می‌نشاند که لحظه ای به نیت تبلیغات و گرفتن عکس‌های انتخاباتی راهی مناطق محروم نمی‌شود بلکه با عملکرد خود می‌تواند وظیفه شرعی و قانونی که نسبت به کشورش دارد  را انجام دهد. 

تنها چند نمونه از فعالیت های چهار ساله دولت تدبیر و امید را می‌توان که در رسانه‌های رسمی کشور منتشر شده را می توانید بینید:

*عملکرد دولت یازدهم و دکتر حسن روحانی قابل تقدیر است 

*عملکرد دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان مثبت بود

*سیاست محرومیت زدایی عملکرد دولت روحانی در خراسان شمالی است

*قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد دولت روحانی - برترین ها

*اولویت دولت حمایت از ایجاد اشتغال در برخی رشته‌های شغلی و مناطق محروم

*گذری بر نقش معاونت «توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز