معرفی چهرهای هنری استان؛

راستین فتوگرافر عکاس معروف ایلامی

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۰:۵۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۱۵۸۳
راستین فتوگرافر عکاس معروف ایلامی
صادق عربی معروفترین عکاس جوان ایلامی بانام هنری راستین فتوگرافر

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ؛ صادق عربی با نام هنری راستین متولد سال هزارو سیصد و شصت و شش (1987 میلادی ) در یک خانواده با شغل  محبوب عکاسی در شهر سرابله متولد شد 

پدر ایشان از اولین عکاسان این شهر و استان بود که سال 1363 هنر عکاسی را انتخاب و مشغول به فعالیت شدند . 

این هنر کم کم تبدیل به هنر و شغلی خانوادگی شد به طوریکه سه برادر بزرگتر راستین نیز مشغول به کار عکاسی شدند و دراواخر دهه ی هفتاد نیز دستگاه های چاپ عکس را نیز وارد استان و شهرستان کرده و تمامی خدمات مربوط به عکاسی و چاپ را مستقلا انجام میدادند. راستین نیز از همان اوایل دهه ی هفتاد(1993 میلادی ) و در سن شش سالگی و در حالیکه کلاس اول دبستان بود این هنر را در نزد پدر و برادر بزرگتر خود آموخت و عکاسی در شرایط سخت و ابتدایی آن دوران را نیز تجربه کرد . او که علاقه ی بسیار زیادی به این هنر داشت در تمام دوران مدرسه تا دیپلم و دوران دانشجویی خود به هنر عکاسی مشغول بود و هرگز از هنری که عاشقش بود فاصله نگرفت ، عکاسی از طبیعت زیبای شهرستان و استان ، عکاسی از حیات وحش استان ، عکاسی از بافت شهری و روستایی و همچنین عکاسی از بزرگان شهرستان به عنوان سرمایه های انسانی و اخلاقی از فعالیت هایی بود که راستین در دهه ی هشتاد با سیستم های نوین عکاسی انجام داده است .

بعد از پدید آمدن دنیای مجازی و سهولت در برقرری ارتباط با بزرگان عکاسی ، راستین با شدت بیشتری به دنبال بالابردن سطح عکاسی خود بود و در اواخر دهه ی هشتاد و واوایل دهه ی نود به شاگردی استادان بزرگ عکاسی ایرانی و خارجی درامد و توانست خود را به عنوان یک عکاس  با علم روز عکاسی معرفی کند و با گرفتن دیپلم و گواهی های ملی و بین المللی از آموزشگاه های معتبر داخلی و نمایندگی های دانشگاه های خارجی هنر خود را کاملا به روز و خود را مستعد تر کند . و حالا با داشتن یک استودیوی عکاسی بزرگ و معتبر و اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان و هنرجویان به آینده ای نیک می اندیشد . راستین با تربیت نیروهای متخصص در زمینه ی عکاسی و کلیپ سازی ، برگزاری کلاس های خصوصی و عمومی و ترویج فرهنگ عکاسی توانسته جایگاه خوبی بین عکاسان منطقه برای خود ایجاد کند و امیدوار است بتواند در آینده ی نزدیک هنر خود را در سایر کشورها به نمایش بگذارد .

گزارش؛ایرج فریادیان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز