استاندار ایلام بیان کرد:

اعمال محدویت ها تا فروکش کردن بیماری کرونا در ایلام

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۶۱۸۱
اعمال محدویت ها تا فروکش کردن بیماری کرونا در ایلام
استاندار ایلام گفت: تا فروکش کردن تب کرونا در استان ایلام اعمال محدویت ها بانظارت ستاد کرونا ادامه دارد

به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در آغاز نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با ابراز امیدواری از اینکه بعد از دو روز طوفانی کرونا در استان شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم، اظهار داشت: امیدواریم با اعمال محدودیت ها و رعایت بیشتر مردم در عمل به دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آتی شاهد تعدیل وضعیت کرونا در استان باشیم.

وی در ادامه به اقدامات مهم انجام شده برای تعدیل وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در این ایام محدودیت هایی را به شرح ذیل اعمال کرده ایم:

۱. تعطیلی گروه شغلی ۴ در مناطق زرد استان

۲. تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴ در مناطق قرمز و نارنجی استان 

۳. تعطیلی گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در مناطق سیاه استان

۴. کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق  سیاه و کاهش ساعت کار اداری تا ۱۲ ظهر 

۵. تعطیلی بانک ها در روزهای پنجشنبه 

۶. دورکاری تمامی افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد مسن و سالخورده، خانم های باردار، افراد بیمار و یا دارای علامت بیماری و ...

۶. ممنوع کردن تمامی گردهمایی ها، همایش ها، مراسمات و جلسات 

۷. اعمال محدودیت در آرامستان‌ها 

۸. برخورد با مراسمات شادی و عزا با جمعیت بالا و ...

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در ادارات استان، گفت: از روز شنبه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا تشدید می شود و تا بهبود اوضاع ادامه می یابد.

وی در ادامه گفت: ادارات موظف هستند درب ورودی را با تبلیغات علیه کرونا آذین بندی کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا خدمات دهی به افراد بدون ماسک را جرم عنوان کرد و گفت: در این راستا پذیرش افراد و ارباب رجوع که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند جرم است و البته این سازوکار بایست در اصناف نیز اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا در ادارات و تداوم آن موجب تذکر، توبیخ و ... در نهایت انفصال از خدمت کارکنان خاطی می شود.

استاندار ایلام در پایان با عنوان این مطلب که مراسمات مهم چون اربعین، ۱۳ آبان‌ و ... به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نشده اند، گفت: مردم بایست اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از این درک کنند و در این ایام برنامه های عادی خود چون حضور در مراسمات شادی و عزا و ... را تعطیل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد محدودیت ها و رعایت بیشتر مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ظرف یکی دو هفته آینده شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز