استاندار ایلام خبر داد:

بهبود وضعیت بودجه استان ایلام در ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۸۰۰۸
بهبود وضعیت بودجه استان ایلام در ۱۴۰۰
استاندار ایلام گفت:خوشبختانه بودجه سال ۱۴۰۰ هم جاری و هم عمرانی برای استان خیلی خوب پیشنهاد شده است و در این رابطه از متولیان امر به ویژه سازمان برنامه و بودجه در استان تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز یکشنبه ۲۵ آبان ماه در آغاز نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن تسلیت شهادت پزشک فداکار دکتر عزالدین رستمیان به خانواده و مردم شهیدپرور استان ایلام گفت: امروز باز هم شاهد درگذشت غم انگیز یک پزشک دیگر از مدافعان سلامت بودیم که غریبانه در اثر ویروس منحوس کرونا از میان ما رفت که از خدای متعال برای این شهید راه خدمت علو درجات و برای خانواده محترم و بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود از بهبود وضعیت بودجه استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خوشبختانه بودجه سال ۱۴۰۰ هم جاری و هم عمرانی برای استان خیلی خوب پیشنهاد شده است و در این رابطه از متولیان امر به ویژه سازمان برنامه و بودجه در استان تشکر می کنم.

وی در ادامه از افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات پیشنهادی جاری استان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ سهم اعتبارات هزینه ای استان ۴۹۱۰۷۰۸ میلیون ریال اختصاص یافته که به نسبت سال ۹۹ که ۳۰۰۷۹۷۰ میلیون ریال بوده بیش از ۶۳.۳ افزایش یافته است.

وی افزود: اگر چه این اعتبار باز هم افزایش خواهد یافت اما این حجم افزایش در این شرایط سخت مالی کشور یک عدد کم نظیر است و جای تقدیر دارد. 

استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات توازن، گفت: اعتبارت توازن ملی که حداقل بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هست را بایست یک قلم به راه آهن اختصاص داد و در توزیع اعتبارات توازن استانی نیز بایست مواظب بود که  در شهرستان ها به یکی دو پروژه اولویت دار اختصاص یابد که تمام بشوند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که به خاطر کاهش فروش نفت به زیر ۱۰ درصد سهم درآمد نفت و گاز استان ۳۷ درصد کم‌شده است، اظهار داشت: البته در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ ای استان ۵۸ درصد و در اعتبارات موضوع ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز با بالای ۴۰ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال ۹۹ پیشنهاد شده است. 

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با تاکید بر توزیع عادلانه بودجه، بین عدالت و مساوات تفاوت قائل شد و گفت: در توزیع بودجه اگر گفتیم به هر پروژه و هر شهرستان اعتبار یکسان اختصاص بدهیم این از عدالت بدور است چرا که در اینصورت ما اولویت ها را در نظر نگرفته ایم.

وی اضافه کرد: در اختصاص اعتبار بایست دید که هر برای هر منطقه کدام پروژه مهم و حیاتی است و اینکه چقدر پیشرفت فیزیکی دارد و کی و چه زمانی تمام می شود!

سلیمانی‌دشتکی در ادامه ضمن تشکر از اقتصاد و دارایی استان به خاطر وصول خوب درآمدها در استان گفت: استان ایلام در وصول درآمدها جزو سه استان برتر کشور بوده است به همین خاطر ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امسال به بودجه جاری استان اضافه شده است.

وی باعنوان این مطلب که به ازای هر درصد مازاد بر ۹۵ درصد وصول درآمدی  ۴ درصد به اعتبارات هزینه ای اضافه می شود، گفت: خوشبختانه وصول درآمدها در شهریور ماه سال جاری ۱۰۶ درصد بوده و ۶ درصد مازد بر سهم ۷ ماه ماهه استان است که در این خصوص بایست از مدیرکل و همکاران خوبمان در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تشکر کرد.

استاندارد ایلام در ادامه خواستار تعیین تکلیف موضوع ماده ۲۷ توسط دستگاه های ذی ربط شد و گفت: دستگاه های اجرایی متولی امر طرح مشارکت عمومی و خصوصی موضوع ماده ۲۷ تا پایان هفته فرصت دارند نسبت به این مهم اقدام نمایند.

وی در ادامه خواستار گردش مالی و پرداخت های مالیاتی شرکت های بزرگ در استان شد و گفت: اگر بتوانیم شرکت های بزرگ چون شرکت های وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی، طرح های ملی چون طرح احیا و گرمسیری و ... را با همکاری دوستان در بازرسی و دستگاه قضا الزام به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی در استان بکنیم قطعا سهم درآمدهای استان چند برابر خواهد شد.

وی افزود: در این راستا دوستان در امور اقتصاد و دارایی استان لیست شرکت های مذکور را احصا کنند تا با کمک دادگستری و بازرسی نسبت به این مهم پیگیری و اقدام لازم انجام بشود

استاندار ایلام در ادامه به تلاش و رایزنی های بسیار خوب و نتیجه بخش برای جذب اعتبارات بیشتر استان در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: درحالیکه بودجه عمرانی استان در سال ۹۹ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی عددی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان می شود ما موفق شده ایم ظرف چند ماه گذشته با رایزنی های خوب از بنیاد مستضعفان بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان، از حوزه مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵ میلیارد تومان و از سفر دکتر نوبخت تا الان بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای استان جذب اعتبار داشته باشیم و جمع این اعداد اصلا قابل مقایسه با بودجه عمرانی استان نیست.

وی در پایان از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست که در زمان محدود باقیمانده تا رفتن بودجه به دولت در رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به افزایش بودجه استان اقدام نمایند.

گفتنی است که در این نشست در پی تماس تلفنی استاندار با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد افزایش ۱۰ میلیارد تومان دیگر به بودجه جاری استان داده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز