استاندار ایلام در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

تلاش ها و اقدامات وزارت جهادکشاورزی در استان مطلوب و رضایت بخش است

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۵۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۴۷۹۳
تلاش ها و اقدامات وزارت جهادکشاورزی در استان مطلوب و رضایت بخش است
استاندار ایلام در دیدار با معاون جهاد کشاورزی در تهران از عملکرد مثبت وزرات جهاد کشاورزی در استان ایلام تقدیر وقدر دانی نمود.

 به گزارش برنا ار ایلام، صبح چهارشنبه  قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار مهندس اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تلاش‌ ها و حمایت های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان گفت: امروز خوشبختانه در سال جهش تولید یکی از محورهای و حوزه های مهم استان بحث آب و خاک و کشاورزی است.

او در ادامه با اشاره به دو طرح مهم سامانه گرمسیری و احیای اراضی کشاورزی در استان گفت: برای اتمام طرح گرمسیری نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم و این نیازمند توجه و مساعدت ویژه مسئولان کشوری است.

اوافزود: به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی برای استفاده از اعتبارات صندوق شده ایم. 

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که در بودجه ۱۴۰۰ عملکرد خوبی داشته ایم، گفت: در بودجه جاری بالای ۶۳ درصد، عمرانی بالای ۷۰ درصد و در اعتبارات توازن بالای ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار داشته ایم و من بعد لازم است مابقی مسئولان نیز چون نمایندگان محترم مجلس در استان در راستای کمی و کاستی پروژه های مهم استان از جمله طرح سامانه گرمسیری تلاش کنند.

او در ادامه به دستور رئیس جمهور در خصوص اتمام طرح سامانه گرمسیری تا پایان دولت اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون سه بار دستور اتمام طرح گرمسیری توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را  گرفته ایم!

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که جریان توسعه یک روند توقف ناپذیر است، گفت: در حوزه آب و خاک و کشاورزی در استان کارهای بزرگی انجام شده و در دست اقدام است که در این راستا تکمیل طرح ها نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسئولان مربوطه کشوری هست.

اوتاکید کرد: از آنجا که برنامه سازگاری با کم آبی تا سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر در جهت تحقق سهمیه پیش بینی شده اراضی آبی استان به وعده های خود عمل کنند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار دفاع وزارت جهاد کشاورزی از سهمیه آب اختصاص یافته به زمین های آبی استان شد و گفت: در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی آماده شده است و بر اساس پیش بینی انجام شده نیازمند ۲ میلیارد متر مکعب آب هستیم.

استاندار ایلام در پایان از تلاش های خوب و ارزشمند مهندس اکبری تشکر کرد و گفت: مهندس اکبری از فرزندان ارزشمند و توانمند ایلام بوده که نقش خاص و ویژه ای در توفیقات وزارت جهاد کشاورزی داشته است و از این بابت از تلاش ها و زحمات دلسوزانه ایشان تشکر می کنم. 

در ادامه این نشست مهندس اکبری معاون وزارت جهاد کشاورزی از حمایت های بی بدیل سلیمانی‌دشتکی در حوزه آب و خاک و کشاورزی تشکر کرد و گفت: بدون اغراق استاندار ایلام یک الگوی موفق ملی در امور آب و خاک کشور است.

او با عنوان این مطلب که راه توسعه از محور آب و خاک می گذرد، گفت: در استان ایلام این مهم به خوبی مورد توجه قرار گرفته تا جایی که در اینجا تمرکز اعتبارات بر این مقوله مهم و اساسی قرار داده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و دفاع مثال زدنی استاندار ایلام از منافع استان گفت: هر استانی که می روم استاندار ایلام را بعنوان یک الگوی موفق در دفاع از منافع استانی و ملی مثال می زنم که باعث تشویق این روند موفق در دیگر نقاط کشور شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز