رییس پلیس راهور:

طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان بهمن ماه امسال ادامه دارد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۳:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳۰
طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان بهمن ماه امسال ادامه دارد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت :طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از توقفگاههاکه از 18آبان ماه آغاز شده تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش برناازایلام ؛سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" درگفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری پلیس درر پاسخ به این سوال که از ابتدای طرح تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است بیان داشت: از تاریخ آبان ماه تا کنون حدود 2هزار و 400 فقره درخواست از سوی مالکین و متصرفین موتورسیکلتهای رسوبی در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 سراسر استان ثبت گردیده است که از این تعداد 1هزار و 800 دستگاه ترخیص شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: 1هزار و 100 دستگاه از این وسایل نقلیه بصورت سیستمی و تعداد 700 دستگاه دیگر بصورت دستی ترخیص شده اند و تعداد 600 مورد درخواست نیز در انتظار تکمیل مدارک بر ای ترخیص می باشند.

رییس پلیس راهوراستان با بیان این مطلب که تشریفات اضافی و پیشگیری از مراجعه مکرر متقاضیان به بخش های مختلف حذف شده است افزود: با تهیه نرم افزار و سخت افزارهای لازم امکان ارائه خدمات به متقاضیان در حدود 18 دفتر پلیس +10درسراسراستان فراهم گردیده است.

سرهنگ کهزادی با بیان این که شرایط تقسیط جرایم رانندگی با اعطای فرصت یکساله و پرداخت اقساط ماهیانه برای ترخیص موتور سیکلتهای رسوبی فراهم شده است گفت:از جمله سایر مزایای این طرح میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

امکان ترخیص برای متقاصیان فاقد گواهینامه رانندگی با اخذ تعهد کتبی در محل دفاتر پلیس +10

بخشودگی سوابق دو برابر شده به اصل جرایم راهنمایی و رانندگی

امکان ترخیص موتور سیکلتهای فاقد بینه نامه شخص ثالث با اخذ تعهدحمل موتورسیکلت ،عدم استفاده و عدم تردد درمعابر عمومی

امکان ارایه خدمات علاوه بر مالکین موتورسیکلت به اشخاصی که در لحظه توقیف ، موتورسیکلت را در اختیار داشته اند.

امکان ترخیص موتورسیکلتهای با بیش از 10 سال سن با در نظرگرفتن مفاد رای دیوان عالی کشور و ملاک عمل قراردادن سلامت فنی وسیله نقلیه پس از بازدید افسران کارشناس پلیس راهور و یا تایید مراکز معاینه فنی کشور

هماهنگی با شرکتهای بیمه برای ارایه خدمات سهل و اسان با امکان بخشودگی جریمه دیرکرد و تمدید بیمه نامه و تقسیط هزینه دریافت بیمه نامه موتور سیکلت.

وی در پایان اظهار داشت: شهرستان های مهران ،آبدانان ، چرداول و ایلام به ترتیب از بیشترین آمار ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی برخوردار بوده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز