استاندار ایلام:

وزارت نیرو اراضی پایین دست سد سیمره را تعیین تکلیف کند

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۱:۲۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۹۶۲۸
وزارت نیرو اراضی پایین دست سد سیمره را تعیین تکلیف کند
استاندار ایلام گفت: وزارت نیرو به تعهدات خود نسبت به مردم مناطق سیل زده پایین دست و بالا دست سد سیمره بعنوان یک مطالبه مهم عمل کند.

به گزارش برنا ازپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری شامگاه دوشنبه با مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت منابع آب ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به سیل فروردین ماه ۹۸ و خسارات ناشی از آن خواستار تسریع در تعیین تکلیف و تملک اراضی و مستحدثات منطقه عرب رودبار و حوزه دریاچه سد سیمره شد و گفت: لازم است در جهت رفع مسایل و مشکلات مردم مناطق سیل زده وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کند.

استاندار ایلام افزود: رفع مشکل کشاورزان پایین دست سد سیمره که تحت تاثیر نوسانات آب رهاسازی شده از نیروگاه دچار مشکل شده اند،  نیز نیازمند مساعدت لازم از طرف وزارت نیرو است.

نوذری همچنین خواستار از سرگیری عملیات اجرایی سد گاوی به منظور تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت مهران شد و تاکید کرد: بررسی و تخصیص آب از عقبه دریاچه سد کرخه برای مشروب کردن اراضی مورموری و روستاهای تابعه و تسریع در شروع عملیات اجرایی سد گدارخوش از دیگر خواسته های استان از وزارت نیرو است که امیدواریم در ایام باقیمانده از دولت مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمد حاجی رسولی ها مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت منابع آب ایران نیز در این دیدار نسبت به خواسته ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار قول مساعد داد.

تصویب منطقه آزاد تجاری مهران گامی بلند در راستای توسعه ایلام 

استاندار ایلام امروز در ادامه دیدار خود در مرکز با مسوولان کشوری با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خصوص منطقه آزاد تجاری مهران بحث و گفت و گو کرد.

نوذری ضمن تقدیر از حمایت های خوب صورت گرفته در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران گفت: تصویب این منطقه گامی بلند در جهت توسعه استان قلمداد و لازم است در جهت شروع بکار آن تمهیدات لازم درنظر گرفته شود.

  در پایان این دیدار در خصوص شروع بکار منطقه آزاد تجاری مهران تفاهم نامه همکاری بین استانداری ایلام و شورای عالی مناطق آزاد کشور امضا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز