استاندار ایلام: سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام ۳ برابر میانگین کشوری است

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۰۹:۲۷:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۴۰۵۹
استاندار ایلام: سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام ۳ برابر میانگین کشوری است
استاندارایلام گفت:در پیگیری های بعمل آمده که حاصل خرد جمعی و همراهی نمایندگان و برخی مدیران استان بود، تحول خوبی در اختصاص اعتبارات استان فراهم آمد که منتج به افزایش میزان اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱شد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از ایلام، حسن بهرام نیا در دیدار مدیر و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،  با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای، تملک(جاری و عمرانی) و سرمایه ای استان ایلام در بخش استانی با وجود جمعیت کم، بالاتر  از ۱۰ استان کشور در رتبه بیستم قرار دارد، افزود: سرانه اعتبارات مصارف استانی معادل ۳۳ میلیون ریال است، در حالیکه متوسط کشوری ۱۱ میلیون ریال می باشد که ۳ برابر میانگین کشوری را نشان می دهد.

استاندار ایلام همچنین از افزایش۳۰ درصدی اعتبارات اربعین در سال جاری خبر دادو گفت:اعتبارات ردیف اربعین نیز از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به ۱۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی  سیاست های مالی لایحه بودجه ۱۴۰۱را زمینه ساز رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری، عدالت محوری و ثبات اقتصادی و نیز ارتقاء کیفیت بودجه ریزی دانست و ابراز داشت: این سیاست ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه و همچنین برنامه‌های تحول عدالت و پیشرفت رئیس جمهور محترم تدوین شده که در آن به آمایش سرزمین توجه ویژه شده است.

دکتر بهرام نیا گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصد را پیش‌بینی نموده که چهار و نیم درصد آن از محل سرمایه‌گذاری و سه و نیم درصد آن از محل ارتقاء بهره وری است.

وی با بیان اینکه رشد منابع عمومی دولت ۱۷.۸ درصد، رشد بودجه هزینه ای (جاری) کل کشور ۵ درصد و رشد بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) بدون احتساب اعتبارات رشد اقتصادی ۴.۳ درصد است، گفت: با رایزنی های انجام شده  اعتبارات عمرانی و جاری (تملک و هزینه‌ای) استان ایلام از ۲۶۷۳ میلیارد تومان به ۳۳۷۴ میلیارد تومان افزایش یافته و رشد آن معادل ۲۶.۲ درصد را نشان می دهد.

استاندار ایلام با تاکید بر ارائه طرح و برنامه در برنامه ریزی های استانی، خواستار تعریف منابع درآمدی برای هزینه های استان شد و از مدیران برنامه و بودجه خواست برای رسیدن به رشد ۹.۶ درصدی که برای استان تعریف شده اقدامات لازم را بعمل آورند.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این که دستگاههای اجرایی باید در بحث بهره وری اقداماتی که برای آنها در نظر گرفته شده است را اجرایی کنند خاطر نشان کرد: در بخش های مختلف سهم استانی دستگاه مشخص شده و باید برای رسیدن به آن برنامه های خود را ارائه نمایند.

وی با تأکید بر این که بودجه  ۱۴۰۱ در استان ها به صورت درآمد و هزینه خواهد بود تصریح کرد: تدوین برنامه دستگاههای اجرایی استان با رویکرد افزایش بهره وری، تولید و توسعه صادرات و بر مبنای آمایش سرزمینی و رشد اقتصادی صورت گیرد.

حسن بهرام نیا در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران با هدف پیشبرد رشد اقتصادی و توسعه استانها خبر داد و بیان کرد: مقرر شده از این محل ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان ایلام اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: کارکرد این صندوق به مانند صندوق توسعه ی ملی کمک های فنی و اعتباری به منظور توسعه استانهای محروم، رونق تولید و اشتعالزایی در راستای تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، حمایت از طرح‌ها و موضوعات اولویت‌دار در استان‌ها و جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای انجام طرح‌های ملی و استانی خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز