مورد مثبت اومیکرون در استان ایلام مشاهده نشده است

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۵۵۱۱
مورد مثبت اومیکرون در استان ایلام مشاهده نشده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تاکنون مورد مثبت سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در استان شناسایی نشده است.

 به گزارش برنا از ایلام ؛ جمیل صادقی فر با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت سویه جدید اُمیکرون در استان ایلام شناسایی نشده است، اظهار داشت: بسیاری از علائم سرماخوردگی مربوط به سویه جدید است که بیشتر افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

وی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک در سطح استان افزود: همچنان توصیه به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی  موثرترین راه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و انتظار داریم این نکات با توجه به قدرت انتشار سویه جدید اُمیکرون افزایش یابد.

صادقی فر به تزریق دوز سوم واکسن در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر دوز سوم واکسن را دریافت کرده که معادل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان است که این عدد بسیار کم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بیش از ۸۸ درصد جمعیت استان دوز اول و نزدیک ۷۹ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

صادقی فر به ثبت هفدمین روز بدون فوتی کرونا در ایلام اشاره کرد و افزود: مجموع فوتی های استان یک هزار و ۱۷۴ نفر است.

وی با اشاره به شناسایی ۹ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته در استان گفت: مجموع مبتلایان به این بیماری  ۶۷ هزار و ۲۲۸ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به بستری های کرونا در ایلام نیز اشاره کرد و افزود:  ۱۱ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان هم اکنون ۳۷ نفر است

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز