خدمات ناباروری در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۴۵:۲۱
کد خبر: ۱۳۰۴۴۸۱
خدمات ناباروری در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: خدمات ناباروری زوجین در این استان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام؛نورالدین رحیمی اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به منظور افزایش جمعیت زوج های نابارور تا سه نوبت در سال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام تصریح کرد: بنابراین زوجین می توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل ivf ، میکرواینجکشن، iui،fet، با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیردولتی خیریه موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

رحیمی یادآور شد: بر اساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند و خدماتی مانند داروها و پاراکلینیک را دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام در ادامه گفت: ۴۷۰ میلیارد ریال از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد جهت هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه در استان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این بیمه سالانه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می کند.

رحیمی عنوان کرد: افزایش سقف تایید نسخ داروهای پرونده‌ای در سامانه، تایید خدمات از ۶۰ میلیون ریال به ۸۰ میلیون ریال در داروخانه‌ها، کاهش زمان انجام آزمون وسع افراد با بیماری کرونا از یک ماه به ۲۴ ساعت و تایید انجام خدمات فیزیوتراپی با هماهنگی اداره کار بیمه سلامت استان در محل فیزیوتراپی از جمله اقدامات انجام شده در رابطه با کرونا توسط این سازمان است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام افزایش زمان ارسال و تحویل مدارک خسارت متفرقه بیمه شدگان از ۶ ماه به ۸ ماه، تمدید ۲ ماهه پرونده‌های داروهای مربوط با درمان بیماران دیابتی، ام اس، متابولیک هپاتیت، پوکی استخوان، دیالیز، پرفشاری ریه و داروهای بیولوژیک به جز ریتوکسی به صورت مکانیزه را از دیگر اقدامات بیمه سلامت عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز