گروه خیریه دندانپزشکی و چشم پزشکی به ایلام سفر می‌کنند

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۳۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۲۸۰۱
گروه خیریه دندانپزشکی و چشم پزشکی به ایلام سفر می‌کنند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: گروه درمانی خیریه «نورآوران سلامت» در پاییز امسال به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان در حوزه دندانپزشکی و چشم پزشکی به استان ایلام سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،سعید هژبری در نشست هماهنگی سفر این گروه خیریه به ایلام اظهار کرد: این گروه در در سالیان گذشته نیز در زمینه معاینه، جراحی و ارائه عینک و ترمیم دندان‌های آسیب دیده اقشار کم درآمد استان خدمات ارزشمندی را ارائه داده است.

وی با بیان اینکه تمام خدمات این گروه درمانی در حوزه چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان است، افزود: در سنوات گذشته حدود ۱۶ هزار نفر در استان از خدمات این گروه بهره‌مند شده‌اند و در پاییز سال جاری نیز این تیم در شهر مورموری آبدانان مستقر خواهند شد.

معاون استاندار ایلام جامعه هدف این گروه را دانش آموزان، سالمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اعلام کرد و ادامه داد: تمام امکانات مورد نیاز این گروه برای ترمیم دندان و چشم دانش‌آموزان توسط این تیم تامین می‌شود.

«هژبری» بر نهایت استفاده از خدمات این گروه در مدت سه ماه اقامت‌شان در استان تاکید کرد و گفت: باید برنامه ریزی‌ها به گونه ای باشد که نیازهای منطقه در حوزه دندانپزشکی و چشم پزشکی تحت پوشش قرار گیرد.

وی، یکی از دستاوردهای سفر این گروه را توسعه عدالت اجتماعی در استان دانست و گفت: هرچند اقدامات مناسبی در حوزه توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان انجام گرفته اما نیاز است در زمینه دندانپزشکی و چشم پزشکی از خدمات قابل توجه این گروه نهایت بهره گرفته شود.

وی بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف این گروه تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که نهایت بهره را از این حضور بگیرند.

وی، ارائه این خدمات در استان را در زمینه ارتقاء سلامت جامعه و بهداشت دهان و دندان بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: اولویت این گروه ارائه خدمات به دانش آموزان بخش مورموری است اما در صورت توان، بزرگسالان کم‌بضاعت هم از این خدمات استفاده خواهند کرد.

معاون استاندار ایلام کانون هدف خدمات‌دهی این گروه خیریه را مناطق محروم استان دانست و گفت: در این دوره حضور، شهر مورموری و روستاهای اطراف آن از خدمات این گروه بهره می‌گیرند اما در قدم‌های بعدی، علاوه بر روستاهای محروم استان، مناطق حاشیه‌نشین شهری نیز از این خدمات استفاده خواهند کرد.

وی، از کمیته امداد و بهزیستی خواست تا بیماران تحت پوشش خود را در مدت زمان استقرار این تیم در استان مورد درمان رایگان قرار دهند و ادامه داد: این دستگاه‌ها با معاینه اولیه جامعه هدف خود، بیماران نیازمند جراحی را به مورموری منتقل کنند تا تحت عمل جراحی رایگان قرار گیرند.

معاون استاندار ایلام، محور ارجاع و هماهنگی در حوزه بهداشت و درمان را دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: هر کدام از دستگاه‌ها باید وسیله ایاب و ذهاب جامعه هدف خود را برای انتقال بیماران به مورموری تامین کند.

هژبری در پایان ضمن تقدیر از زحمات اعضای این گروه خیریه درمانی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به بیماران پس از عمل جراحی، از اهمیت زیادی برخوردار است لذا این مهم باید در دستور کار مدیران این گروه خیریه قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز