پالایشگاه گاز ایلام برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی آمادگی کامل دارد

۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۱۴:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۲۵۲۳۶
پالایشگاه گاز ایلام برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی آمادگی کامل دارد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از آمادگی و همکاری این شرکت با سایر دستگاههای خدمات رسان برای مقابله با بحران های احتمالی، وقوع سیلاب، زلزله و هرگونه حوادث طبیعی دیگر در سطح استان به خصوص در شهرستان چوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،" روح اله نوریان" در جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان با مدیرعامل و هیات رئیسه پالایشگاه گاز ایلام افزود:همه تمهیدات لازم برای به کارگیری تجهیزات و استفاده از روش های بازدارنده کاهش صدمات و خسارت‌های احتمالی حوادث طبیعی اندیشیده شده و این مجموعه برای کمک و امداد رسانی آماده همکاری می باشد.

وی بر پیشگیری و آمادگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان و شهرستان چوار برای مقابله باهرگونه حوادث طبیعی و بحران احتمالی تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث حوادث و بحران های احتمالی، این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی، خود را ملزم به همکاری و کمک رسانی به استان و شهرستان های همجوار می داند،همانگونه که انتظار پشتیبانی و امداد رسانی از سایر دستگاه ها اجرایی استان در شرایط اضطراری و بروز حوادث صنعتی در شرکت های نفتی منطقه را دارد.

وی با اشاره به اینکه این پالایشگاه در مواقع بروز حوادث و بحران ها در شهرستان چوار و یا سطح استان با اعلام کمیته بحران استان، در حد توان،امکانات و تجهیزات به رفع بحران کمک خواهد نمود، تصریح کرد: پالایشگاه گاز ایلام دارای تجهیزات و امکانات مناسبی است و در صورت اعلام نیاز مدیریت بحران استان با حفظ شرایط پایداری تولید گاز در پالایشگاه به یقین در کنار سایر دستگاههای خدمات رسان در مرتفع نمودن حوادث کمک خواهد کرد.

همچنین در این نشست مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از کمک های مجموعه پالایشگاه گاز ایلام به مدیریت بحران استان در زمینه های مختلف قدردانی کرد و گفت: شرکت پالایش گاز ایلام در بحث مقابله با بحران در ایام نوروز در آن مقطع و شرایط حساس با ارسال جرثقیل 95 تنی به مدیریت بحران استان برای رفع مشکل اساسی سقوط  تاور کرین در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام کمک کرد و در ایام اربعین، اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع کشاورزی روستاهای همجوار و سیل شهر بدره با ارسال جرثقیل و ماشین آلات راه سازی این ستاد را در رفع مشکلات و بلایای طبیعی یاری داده است.

مجید بیگلریان با اشاره به اینکه بر اساس قانون در مواقع بحران همه دستگاه ها باید با لجستیک خود در رفع بحران کمک کنند، افزود: مدیریت بحران، شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است هر چه چالاک تر باشیم می توانیم در مقابله با حوادث بهتر اقدام کنیم و از تبدیل حادثه به بحران جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: در پالایشگاه گاز ایلام وضعیت آمادگی بالای پرسنل ایمنی، آتش نشانی، کمیته پدافند غیرعامل و شرایط اضطراری و تجهیزات HSE و زیر ساخت ها بسیار مناسب است و با توجه به سطح آمادگی پرسنل و تجهیزات در این واحد صنعتی، می تواند  کمک شایانی در جلوگیری از تبدیل حادثه به بحران داشته باشد .

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 120 مانور درسطح استان برگزار شده که حضور پالایشگاه گاز ایلام در مانورهای تخصصی پر رنگ بوده است، تصریح کرد: برگزاری این مانورها به منظور آمادگی کلیه دستگاهها برای مقابله با بحران و حوادث طبیعی بوده و اخیرا در مانور تخصصی شرکت های تابعه وزارت نفت نقش این پالایشگاه در هماهنگی و برگزاری این رزمایش بی بدیل بوده است.

گفتنی است در پایان این نشست؛مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام  در راستای تعامل سازنده شرکت پالایش گاز ایلام با مدیریت بحران استان و همچنین شرکت فعال در مانور لحظه صفر ایمنی در برابر زلزله با اهداء لوح از" روح اله نوریان" مدیرعامل و "علی سلیمانی" رئیس اداره  HSE این شرکت تقدیر کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز