بیش از ۲۲۲ هزار متر مربع به متراژ فضای ورزشی استان ایلام اضافه می شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۰:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۲۷۵۹
بیش از ۲۲۲ هزار متر مربع به متراژ فضای ورزشی استان ایلام اضافه می شود
مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: بااحداث مکانهای ورزشی ۲۲۲هزارو۲۴۸مترمربع به متراژ فضای ورزشی استان ایلام اضافه می شود.

 شهاب شهبازی روز یک شنبه درگفتگوباخبرنگاربرنااظهار کرد: ۱۰۷ پروژه ورزشی روباز و سرپوشیده با ۲۲۲ هزار و ‌۲۲۸ مترمربع با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ها ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: اعتبار مصوب برای سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه سرانه ورزشی استان ۹۶ صدم متر مربع است، ابراز کرد: ۳۲ پروژه در استان در سفر ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفت که ۲۲ پروژه با تخصیص کامل شامل زمین چمن مصنوعی و سالن های چند منظوره به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

شهبازی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه سرانه ورزشی با بهره برداری و تکمیل فضاهای ورزشی در مناطق محروم اولویت این اداره است، یادآور شد: سال های گذشته در توزیع سرانه فضای ورزشی شهرستان ها عدالت رعایت نشده بود که تلاش شده با همکاری بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در شهرستان های محروم استان از جمله هلیلان و ملکشاهی این میزان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان ها از نظر سرانه ورزشی وضعیت خوبی حتی تا حدود یک و نیم متر داشته ولی برخی از شهرستان های استان تا ۴۷ صدم متر مربع بوده و این فاصله معنادار است که باید در استان کاهش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اضافه کرد: تعداد کل ورزشکاران سازمان یافته در سطح استان ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر است ، یکسال گذشته ۱۹۵ مدال طلا، نقره و برنز در سطح ملی و بین المللی و منطقه ای و ۱۲ مقام اول تا سوم توسط تیم های ورزشی استان کسب شده است.

شهبازی گفت :انتخابات‌۱۵ هیات ورزشی در استان امسال برگزار شد و در کنار آن اماکن ورزشی ۸۵ روستا و ۷۳ خانه ورزش در مناطق روستایی و محروم و کم برخوردار استان از طریق دهیاری ها تجهیز و راه اندازی شده است.

وی گفت: همچنین امسال ۱۴ همایش پیاده روی بزرگ خانوادگی در شهرستان های مختلف استان برگزار شده است.

شهبازی بیان کرد: ۳۲ نفر از بانوان ورزشکار استان به تیم های ملی دعوت شدند و ۱۸ نفر از بانوان عضو ثابت تیم ملی بوده و هشت نفر از بانوان ورزشکار استان داور ثابت در رشته های مختلف ورزشی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تاکید کرد: در هر فصل ۶۱۰ میلیون تومان برای ورزش و جوانان استان ایلام واریز می شود که با وجود ۳۰۰ هیات ورزشی در استان جوابگوی نیاز این هیئت ها نیست ، مطالبه گر حضور پررنگ صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی استان برای رفع مشکلات تیم های ورزشی استان و حمایت از ورزش قهرمانی هستیم.

 

نظر شما