استاندار ایلام: در موضوع «اربعین» و «اشتغال» رتبه نخست کشور را کسب کردیم

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۲:۵۹:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۳۲۹۷
استاندار ایلام: در موضوع «اربعین» و «اشتغال» رتبه نخست کشور را کسب کردیم
استاندارایلام گفت :در موضوع «اربعین» و «اشتغال» رتبه نخست کشور را کسب کردیم و از همه تلاشگران این عرصه ها قدردانی می کنم

به گزارش برنااز پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ در همایش وبیناری مدیران سراسر کشور و شورای اداری با محوریت «تبیین اولویت‌ها و برنامه های دولت سیزدهم با رویکرد مهار تورم و رشد تولید» به ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، گفت: در بحث اربعین در بین ۵ استان هدف اربعین، ۳۱ استان کشور و ستاد کشوری اربعین با امتیاز ۹۸.۶۱ رتبه اول کشور را کسب کردیم و در حوزه اشتغال نیز با تحقق سه برابر بیش از میزان تعهد اشتغال تعیین شده رتبه نخست کشور را با بیش از ۱۵ هزار شغل کسب کردیم که در این راستا از مدیران استان و اصحاب رسانه که تلاش کردند قدردانی می کنم.

وی در ادامه افزود: از ابتدای فعالیت ستاد سفرهای نوروزی تاکنون یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۳۱ تردد در ایلام به ثبت رسید که میزان  ترددها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره تعداد بازدید‌های صورت گرفته از مراکز تفریحی، گردشگری، تاریخی و مذهبی استان از ۲۶ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تاکنون، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۹۰ هزار نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی و مذهبی استان بازدید کردند و با نظارت مستمر تلاش کردیم که سفری ایمن را برای مسافران مهیا کنیم که در این راستا از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شورای راهبری تصادفات و پلیس راهور و دستگاه های مرتبط که در این ایام نقش خود را به خوبی ایفا می کنند قدردانی می کنم.

وی با اشاره به پایش‌های مستمر مسیرهای مواصلاتی استان برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای استان در ایام نوروز، تصریح کرد: آمار تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است که امیدواریم نظارت ها با همین شیوه استمرار داشته باشد.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: برای ایجاد شور و نشاط در جامعه، نوروزگاه با اجرای برنامه متنوع تاکنون در عمده شهرستان های استان  برگزار شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با حمایت های دکتر وحیدی وزیر محترم کشور، گفت: با حمایت دکتر وحیدی وزیر محترم کشور تعداد ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای شهرداری‌های استان، یک خودرو هیدرولیکی برای شهرداری ایلام، چهار تانکر آبرسانی برای چهار شهرستان مهران، آبدانان، چوار و هلیلان تهیه شد که جمعا برای این خرید این کامیون ها  و تانکرها ۱۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه وحدت و همدلی ایجاد شده  در استان بی نظیر است، گفت: دستگاه قضا از  رتبه ۲۳ به رتبه ۸ کشور رسید و این نشانگر تلاش و کوشش هم جانبه همه مجموعه دستگاه قضا در استان است.

استاندار ایلام در بخش سوم سخنان خود با ظرفیت بالای استان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اشاره و تاکید کرد: ظرفیت های بالای ایلام در حوزه نفت و گاز  می‌طلبد که این استان برای پارس غربی هدف‌گذاری شود چراکه پتروشیمی در شهرستان‌های مهران و هلیلان در دست اقدام و این استان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه نفت و گاز است، ایلام میدان نفتی و گازی پارس غربی کشور خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز