طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در استان ایلام

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۰۹:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۹۱۷۸
طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در استان ایلام
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام از اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در استان خبرداد وگفت: مشترکان برق در استان ایلام به ازای مصرف کمتر برق پاداش می گیرند

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ برنا از ایلام؛ ناصری درنشست خبر روزیکشنبه باخبرنگاران گفت: مشترکان خانگی به ازای صرفه‌جویی در هرکیلو وات ساعت تا ۲ هزار تومان که ۲۰ برابر قیمت فروش انرژی است، پاداش دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی که  از اول خرداد ماه امسال شروع شده و  تا آخر شهریورماه ادامه داد و در قالب این طرح همه مشترکان می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف برق از پاداش برخوردار شوند.

ناصری با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم برای عبور از پیک۱۴۰۱، مشارکت و همکاری بود که با کاهش مصرف برق در بخش خانگی همراه شد اذعان داشت: در تابستان گذشته هیچگونه خاموشی در بخش خانگی رخ نداد، با همکاری مردم می‌توان همانند سال گذشته برق پایدار را برای همه‌ی مشترکان در سراسر کشور تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: امسال ما باید ۴۵ مگاوات در برنامه های بار و مدیریت مصرف در استان داشته باشیم به عبارتی مدیریت مصرف در بخش های مختلف صنعت چهار، کشاورزی ۲۲، اداری هشت، تجاری سه، مولد سه و خانگی ۶ مگاوات است که باید با راهکارهای ارایه شده این مهم توسط مشترکان برای کاهش مصرف با ارایه مشوق ها لحاظ شود.

ناصری در خصوص مدیریت مصرف برق در حوزه صنعتی، گفت: مقرر شد ۱۲ ساعت در هفته در ایام غیر تعطیل و در ساعات پیک بار  از واحد‌های صنعتی برای مدیریت بار به جای تعطیلات فصلی و پایان هفتهه همکاری گرفته شود و به منظور تشویق واحدهای صنعتی، انرژی مورد نیاز آنها در سایر بازه های زمانی به طور کامل تامین خواهد شد. حتی در برخی بازه های زمانی خارج پیک شبکه در صورت عدم محدودیت تامین برق اجازه مصرف مازاد هم ممکن خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در خصوص مصرف برق در حوزه کشاورزی نیز تشریح کرد: کشاورزان در بازه زمانی پیک بار ۵ ساعت مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و در قبال آن ۱۹ ساعت برق رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت منطقه ای برق استان ایلام گفت: برای کنترل و نظارت بر بار مصرفی ادارات استان کنتور هوشمند نصب شده است و از مسئولین ادارات استان خواسته شده است تا به میزان ۳۰ درصد در طول ساعات کاری هفته و ۶۰ درصد در ساعات غیرکاری از میزان مصرف خواهد بکاهند.

وی در ادامه از اجرای اصلاح و بهینه روشنایی معابر استان ایلام در سال جاری خبر داد و گفت: در فاز اول این طرح، ۳۵۰۰ چراغ ال دی درحال نصب می باشد.

ناصری افزود: امسال  با برنامه ریزی انجام گرفته۳۰۰ کیلومتر از خطوط  مسی انتقال برق در استان ایلام به کابل های خود نگهدار تعویض خواهد‌شد که این امر منجر به کاهش قابل توجه تلفات  شبکه برق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به نقش بی‌بدیل رسانه ها در فرهنگ‌سازی مستمر و تأثیرگذار برای مصرف بهینه برق در جامعه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در آگاه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف برق ایفا کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز